El projecte Erasmus+ Plastic Ocean visita l’UPV

Un grup d’estudiants del projecte Erasmus+ K220 Plastic Ocean, provinents de l’Institut Jaume II el Just de Tavernes de la Valldigna, juntament amb els seus companys de projecte de Grècia, la Polinèsia Francesa i Dinamarca, van tindre l’oportunitat de visitar les instal·lacions de la Universitat Politècnica de València a Gandia. Durant la visita, els alumnes van tindre l’oportunitat de conéixer de prop alguns dels projectes que es duen a terme en la universitat, a càrrec dels investigadors Jordi Belda i Miguel Rodilla Alamá.

L’experiència va resultar molt enriquidora per als estudiants, els qui van poder conéixer el treball dels científics i la seua labor en la lluita contra la contaminació dels oceans. Durant la visita, els alumnes també van participar en activitats pràctiques i van aprendre sobre la diversitat marina, la biologia de les tortugues i balenes, i el seu impacte en el medi ambient.

El projecte Erasmus+ K220 Plastic Ocean té com a objectiu conscienciar als joves sobre la importància de cuidar el medi ambient i reduir l’impacte de la contaminació en els oceans.

La visita a la UPV a Gandia ha sigut una gran oportunitat perquè els estudiants aprenguen més sobre aquest tema i s’involucren en la lluita contra la contaminació.

Durant la visita, el Doctor Eduardo Belda va presentar el seu projecte d’investigació sobre el seguiment de tortugues i balenes, la qual cosa va despertar molt d’interés entre els estudiants. Belda va explicar com es realitza el seguiment d’aquests animals i com es pot utilitzar aquesta informació per a protegir el seu hàbitat i previndre la contaminació. Per part seua, el Doctor Miguel Rodilla Alamá va parlar sobre el seu treball en la contaminació de microplàstics en els oceans i el seu impacte en la fauna marina.
En resum, la visita a les instal·lacions de la UPV a Gandia ha sigut una experiència molt enriquidora per als estudiants del projecte K220 Plastic Ocean. Han aprés molt de sobre la investigació en el camp de la lluita contra la contaminació i han pogut veure de prop els esforços que s’estan realitzant per a reduir l’impacte del plàstic en el medi ambient. Sens dubte, aquesta visita ha sigut una gran oportunitat perquè els joves s’involucren en la lluita contra la contaminació i aprenguen a cuidar el nostre planeta.