Xarrada en el CRJ Los Molinos el dimecres 13 d’abril a les 9:30h
Inscripcions en: https://ciajsanvi.com/actividades.php
Xarrada en el CRJ Los Molinos el dimecres 13 d’abril a les 9:30h
Inscripcions en: https://ciajsanvi.com/actividades.php
Dins de les activitats organitzades entorn del 8M, Dia Internacional de la Dona, el dia 17 de març inaugurem en l’IES Gaia l’exposició itinerant de la Universitat d’Alacant: De súbdites a ciutadanes: Espanya 1965-1995.
En aquesta exposició es posa de manifest la importància del feminisme com a motor de canvi. El feminisme com a moviment, com a pensament i com a impulsor de polítiques d’igualtat. També mostra les diverses accions i orientacions feministes que van desembocar en una millora de la qualitat dels drets de ciutadania de les dones.
Ens mou l’interés per contribuir a la visibilització i valoració de tot allò que les feministes han aconseguit amb molt d’esforç per a aconseguir respecte i reconeixement en tots els ordres de la vida.
No us la podeu perdre, l’exposició romandrà en el nostre centre fins a l’11 d’abril.
En l’assignatura d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual hem realitzat un CONCURS DE CARTELL INFORMATIU sobre el COMPOSTATGE. Com sabeu, el compostatge és un procés de transformació de la matèria orgànica per a obtindre compost, un abonament natural.
Així doncs, des de l’assignatura d’EPVA participem en el “Programa de compostatge comunitari” amb l’elaboració d’un CARTELL on s’informa dels materials que serveixen per a COMPOSTAR i els que no.
Tot l’alumnat de 2n de l’ESO ha participat en aquest concurs, també l’han fet de manera voluntària algunes alumnes de l’optativa de 1r de l’ESO. Són unes i uns artistes!
Un CARTELL INFORMATIU es caracteritza per ser una infografia on predominen els colors cridaners, la claredat, harmonia i originalitat. La presentació visual és molt important, també ho és la tipografia. Ací teniu alguns exemples dels cartells que han realitzat els nostres alumnes i alumnes i, per descomptat, les tres guanyadores del concurs de CARTELL!
En tercer lloc, tenim a Raquel Garrido de 2n d’ESO G. Enhorabona!
D’altra banda, en segona posició a Coral Pérez de 1r d’ESO F. FELICITATS!
I finalment, ENHORABONA a la guanyadora del concurs de cartell, ESTRELLA MARÍN de 2n ESO B! El seu cartell destaca pel treball que conté, color i claredat, tot això suma un resultat impecable.
ELECCIONS Al CONSELL ESCOLAR
Curs 2021-2022
1. Què és el Consell Escolar? El consell escolar és el màxim òrgan de representació del centre. En ell estan representats tots els estaments que componen la comunitat educativa. A ell li correspon l’aprovació de les normes que regulen l’activitat del centre i que no venen ja determinades per llei. |
2. Qui compon el consell escolar? Director/a; cap/a d’estudis; secretari/a (amb veu, però sense vot); 7 professors/as; 5 pares/mares (1 de l’AMPA); 4 alumnes/as; 1 representant del personal d’administració i serveis (conserges i administratives); 1 representant del personal d’atenció educativa complementària; 1 representant de l’Ajuntament. |
3. Cada quant es trien representants al Consell Escolar? Cada dos anys es renova una meitat. |
4. A quants representants es tria en aquesta renovació? (2a meitat)Tres representants del profesoradoDos representants de l’alumnat Dos representants de les familiasUn representant del personal d’administració i serviciosUn representant del personal d’atenció educativa complementària No obstant això, és important saber que és freqüent que queden vacants en el consell escolar, sobretot d’alumnes/as que finalitzen el seu període d’escolarització en l’IES i, per tant, és important que hi haja alumnes/as en reserva per a anar cobrint les vacants. |
5. Qui pot presentar-se al consell escolar en representació de l’alumnat? Tot l’alumnat matriculat en el centre. |
6. Què he de fer per a presentar una candidatura? Emplenar una sol·licitud que t’entregaran en la secretaria del centre i entregar-la allí mateix, juntament amb una fotografia. Pots presentar-la entre el 20 d’octubre i el 3 de novembre. |
7. Quan són les eleccions? El 18 de novembre. Es passarà l’urna per les classes perquè els que vulguen votar puguen fer-ho. |
Si tens algun dubte pots consultar amb el teu tutor/a. |