Història del centre

Breu història de l’IES Francesc Tàrrega

L’institut Francesc Tàrrega es troba a la part est del poble, en una zona de major  creixement urbanístic (emmarcat entre el carrer Ausiàs Marc i el carrer Joanot Martorell). Ubicat en una zona cèntrica i ben comunicada per la proximitat amb l’estació de Renfe i les parades d’autobusos interurbà i comarcal.

El nostre centre es va obrir l’u de setembre de 1966. D’acord amb la idiosincràsia de l’època, es va concebre com dos instituts, un de masculí i un de femení, i l’alumnat hi accedia per portes diferenciades. Això va comportar majors espais i una amplitud que, encara avui, sorprèn.

Però el més important era que el centre naixia fruit de la voluntat d’una gent que volia el millor per al seu poble. L’institut era necessari per vertebrar la vida cultural i acadèmica de Vila-real: havia de ser el que continua sent al cap dels anys, una referència cultural per al poble. Calia que els joves del poble de Vila-real no es veren obligats irremeiablement a estudiar a Castelló. Amb una visió de futur envejable, el van dissenyar per a més de 1000 alumnes. Gràcies a això s’ha acomodat perfectament al creixement de la població i a les diferents reformes educatives que en cada època l’han posat a prova.

Tanmateix, al llarg de la seua dilatada vida, l’institut Francesc Tàrrega ha sofert reformes estructurals que l’han adequat a les noves necessitats. La darrera va ser durant el curs 2000/2001, quan ens vam traslladar provisionalment mentre el centre es preparava per a l’ESO, els nous batxillerats i els cicles formatius.

Fins al curs 2013-2014, l’institut albergava dins d’una de les zones del pati huit aules prefabricades destinades al primer curs de l’ESO, així es podia respondre a les necessitats d’espai que encara feien falta amb el gruix d’alumnat que té el centre. Aquest curs s’ha instal·lat tot l’alumnat de primer d’ESO a les aules de l’edifici i només queden dues aules prefabricades provisionals. En canvi, la casa del conserge després de fer-hi les reformes adients, també ha esdevingut zona docent, ja que hi tenim els despatxos i aules per a l’aula de comunicació i llenguatge.