Projecte educatiu

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE

( Última actualització realitzada   dilluns 29 de Gener de 2018 )

 

1.- ON HI SOM?
1.1.- Característiques de l’entorn físic.
1.2.- Tipus de centre.
1.3.- Infraestructura del centre
1.4.- Característiques del P.A.S
1.5.- Característiques de l’alumnat.
1.6.- Característiques del professorat.

 

2.- QUÈ PRETENEM? OBJECTIUS
2.1.- Objectius generals del centre.
2.2.- Atenció a la diversitat.
2.3.- Objectius de formació.
2.4.- Propostes de millora respecte als mitjans, recursos i
infraestructura del centre.

 

3 .- RELACIONS EXTERNES DEL CENTRE
3.1.- Relacions del centre amb altres institucions.

 

4.- PLA DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA
4.1.- Interacció didàctica
4.2.- Administratiu i local
4.3.- Interacció amb l’entorn socio-familiar
4.4.- Acadèmic o de gestió

 

5.- ORGANITZACIÓ
5.1.- Òrgans de govern unipersonals
5.2.- Òrgans de govern col·legiats
5.3.- Òrgans de coordinació docent
5.4.- Participació educativa

 

6.- SOBRE ELS PROCEDIMENTS
 

7.- FUNCIONAMENT
7.1.- Entrada a l’institut
7.2.- Eixides de l’institut i permanències especials
7.3.- Funcionament aula matèria i mixta.
7.4.- Corredors
7.5.- Serveis
7.6.- Esplai
7.7.- Ús de la biblioteca
7.8.- Sala d’actes, aula bollene.

7.9.- Migdia
7.10.- Aula del centre
7.11.- Aules comuns
7.12.- Absències i justificacions
7.13.- Guàrdies
7.14.- Reprografia
7.15.- Personal d’administració i serveis
7.16.- Seguretat
7.17.- Comunicació d’incidències
7.18.- Tabac al centre
7.19.- Mesures organitzatives d’atenció educativa
7.20.- Normes d’utilització i conservació del banc de llibres

 

8.- REGLAMENT DE RÈGIM INTERN.
I. Disposicions generals
II.- Dels drets i deures dels alumnes i de les alumnes
III .- De les normes de convivència
IV.- Dels drets i deures dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes en
l’àmbit de la convivència
V.- Dels drets i deures del professorat en l’àmbit de la convivència escolar
VI.- Dels drets i deures del personal d’administració i servicis en l’àmbit de la
convivència escolar en els centres docents públics
VII.- Disponibilitat de les programacions didàctiques davant de la comunitat
educativa
VIII.- Dret de l’alumnat a l’objectivitat en l’avaluació
IX.- Aclariments, revisions i reclamacions
X.- Procediment general i impresos de reclamació
XI.-. Procediment de reclamació de qualificacions en educació primària,
secundària i batxillerat
XII.- Proves extraordinàries per a alumnat amb cinc o menys matèries pendents

 

9.- PLA DE CONVIVÈNCIA.
9.1. Característiques del centre
9.2. Comissió de convivència
9.3. Plantejaments preventius i procediments de caràcter general i
col·laboració amb entitats
9.4. Procediments generals d’actuació.
9.5. Seguiment, accions de formació i avaluació
9.6. Annexos

 

10.- PLA D’ACCIÓ TUTORIAL.
10.1. El pla d’acció tutorial.
10.2. L’organització tutorial en el centre.
10.3. Concreció del pla d’acció tutorial.
10.4. Programació inicial de les actitivitats de tutoria per nivells.
10.5. Annexos.

11.- PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT i INCLUSIÓ EDUCATIVA (PADIE)

12.- PLA DE TRANSICIÓ D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA A EDUCACIÓ
SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

12.1 Coordinació equips docents d’Educació Primària i d’Educació
Secundària Obligatòria.
1.1. Composició i constitució de l’equip de transició.
1.2. Planificació d’actuacions.
♦ Comissions de treball.
♦ Calendari de treball.
12.2 Introducció.
12.3 Programa de desenvolupament competencial.
♦ Competències personals a desenvolupar.
12.4 Programa d’acollida al centre d’ESO.
4.1. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
4.2. Resta d’alumnat.
4.3. Jornades de portes obertes.
12.5 Programa d’assessorament i formació per a mares i pares.
12.6 Programa d’àmbits del currículum.
♦ Competències bàsiques instrumentals final primària.
♦ Seqüència i dimensió continguts.
♦ Procediment i criteris d’avaluació.
♦ Aspectes didàctics i metodològics.
12.7 Formes organitzatives específiques en el pla de transició.
12.8 Seguiment i avaluació.

 

13. PLA FOMENT DE LA LECTURA
13.1 Introducció.
13.2 Justificació del pla.
13.3 Anàlisi de les necessitats en l’àmbit de la lectura.
13.4 Planificació i temporització d’activitats.
13.5 Recursos materials, humans i organitzatius.
13.6. Biblioteca del centre.

 

14. PROJECTE DEL BANC DE LLIBRES
14.1. Objectius.
14.2. Descripció del projecte.
14.3. Què entenem per llibres reutilitzats.
14.4. Qui forma part del projecte.
14.5. Actuacions del centre educatiu.
14.6. Creació de la Comissió per a la coordinació i gestió del banc de llibres.
14.7. Normativa del projecte al IES ELS ÉVOLS.
14.8. Decàleg del projecte.
14.9. Annex: Compromís de participació en el banc de llibres.