III Congrés CTEM de la Comunitat Valenciana. Reptes STEM per a la inclusió

III CONGRÉS CTEM El departament de Biologia i Geologia d’IES Clara Campoamor ha participat en el III Congrés CTEM de la Comunitat Valenciana: “Reptes STEM per a la inclusió” amb dues ponències:

Projecte SIMBIOSI: Projecte col·laboratiu entre docents en resposta a la pandèmia presentat per Verónica E. Sanz, Julia Centelles i Marina Fresneda.

Projecte Cooperativa “Persones de Confiança” presentat Pepa López.

Projecte SIMBIOSI: Projecte Col·laboratiu entre docents en resposta a la pandèmia
Internet és una font de recursos inigualable, però aquests estan molt dispersos i és complicat accedir a ells en moltes ocasions, fent que el docent utilitze molt temps en la cerca de recursos adequats per a la seua situació.

El Projecte Simbiosi es va originar dins de la situació d’excepcionalitat provocada pel Covid-19 per a crear un repositori de recursos educatius col·laboratiu per al professorat de Biologia i Geologia de parla hispànica, amb l’objectiu de promoure l’intercanvi de materials educatius i la co-creació de recursos preparats per al seu ús.

Projecte Cooperativa “Persones de Confiança” es duu a terme en l’IES. Clara Campoamor d’Alaquàs des del curs 2010-2011 en el grup d’atenció a la diversitat de 4t ESO amb l’objectiu de mantindre a l’alumnat en el sistema educatiu i garantir que tinga les mateixes oportunitats. El projecte s’inicia dins d’un programa experimental de la Conselleria d’Educació “Empresa i Iniciativa emprenedora” sobre el foment de l’esperit emprenedor en els centres. Després de diversos cursos de dur a terme el projecte i vista la implicació de tota la comunitat escolar, local, mitjans de comunicació, Conselleria d’Educació i Universitat de València, vam veure que havíem de complementar-ho amb una nova manera d’entendre el concepte d’educació i facilitar les competències necessàries per a aconseguir el seu màxim potencial professional i humà i amb això poder triar les seues opcions de vida lliurement i desenvolupar-se segons els seus desitjos i expectatives.

En el curs 2015-2016 el projecte es complementa amb un nou potencial pedagògic l’Aprenentatge servei (ApS) pel qual des de llavors coexisteixen en un mateix projecte ben articulat. Actualment aquest projecte es desenvolupa en el Programa de Reforç de 4t d’ESO (PR4) potenciant que el nostre alumnat obtinga el graduat en ESO i a més de l’oportunitat de cursar un Cicle Formatiu de Grau Mitjà.

III CONGRÉS CTEM