Olimpíada de Valencià

El passat dissabte, 24 d’abril, dos alumnes de 1r de Batxillerat van representar l’IES Clara Campoamor a l’Olimpíada de Valencià. Jesús Cano, de 1r de Batxillerat Social, i Alba Zafra, de 1r de Batxillerat Científic, acudiren a la Facultat de Filologia de la Universitat de València per a participar en aquesta competició de llengua i literatura.

A l’Olimpíada assistiren instituts de Gandia, Benifaió, Almussafes i València, entre altres localitats. Cada equip estava format per dos alumnes que resolien les proves conjuntament.

En primer lloc, hagueren de respondre un test de 100 preguntes sobre aspectes de literatura de totes les èpoques, de sociolingüística, de gramàtica i d’ortografia. En la segona prova, havien de triar entre un text literari i un de no literari i fer-ne el comentari.

Jesús i Alba eixiren molt satisfets de la seua participació. Ambdós comenten que ha estat una experiència molt gratificant i que, sens dubte, la repetiran el pròxim curs, ja que és una activitat en què poden participar alumnes tant de 1r com de 2n de Batxillerat.