11 de febrer: Dia Internacional de la dona i la xiqueta en la ciència 2021

Dia Internacional de la dona i la xiqueta en la ciènciaL’11 de febrer, commemorem el Dia Internacional de la dona i la xiqueta en la ciència, per a reconéixer el rol crític que juguen les dones i les xiquetes en la ciència i la tecnologia.

La igualtat entre homes i dones és una prioritat global de la UNESCO, i el suport a les joves, la seua educació i la seua plena capacitat per a fer sentir les seues idees són els motors del desenvolupament i la pau.

L’alumnat de 4t d’ESO i 1r Batxillerat de Cultura Científica del nostre centre ha recopilat informació, en un vídeo, de dones científiques amb la finalitat de donar-li valor a les dones i xiquetes científiques. Aquest treball és important perquè les dones han sigut infravalorades en l’àmbit científic durant segles.

Entre les científiques treballades estan: Rosalind Franklin, Margarita Fountain, Margarita del Val, María Blasco, Alice Millar, María Telkes, Ada Lovelace, Lynn Margulis, Inge Lehmann, etc..
Vegeu aquest vídeo sobre èxits de dones científiques realitzat pel nostre alumnat de Cultura Científica de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat: