Xarrades alumnat 1BAT

Ciberseguretat i ciberconvivència

Igual que vam fer el curs passat, l’alumnat de 1r de batxillerat ha preparat, amb el seu professorat de TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació), unes xarrades sobre la seguretat en Internet (ciberseguretat) i la convivència en el centre (ciberconvivència, perquè molts problemes es donen per paraules mal dites o dolents entesos en les xarxes socials).

Aquests temes són molt importants, encara que els més joves no ho vegen així, però és per falta de coneixement. Si aquesta informació per a conscienciar-los i prevenir-los dels perills o les accions mal fetes, ve del mateix alumnat, sempre calarà més que si ve dels pares o del professorat.

Nosaltres ho veiem com a xarrades oferides per “germans/germanes majors”, perquè en realitat, molts alumnes de 1r de batxillerat, tenen germans/germanes en cursos inferiors.

Enguany, les xarrades només s’han impartit en grups de 1r de l’ESO, perquè l’alumnat de segon, l’any passat estava en primer i ja les va rebre. També, el curs passat, es van impartir en segon de l’ESO, que és alumnat que està en 3r de l’ESO aquest curs. Podríem dir que 1r, 2n i 3r han rebut aquestes xarrades, encara que si no posen de la seua part els problemes poden sorgir igualment.

Intentem, amb aquestes xarrades, arribar a tot l’alumnat de primer curs, perquè encara que la seguretat en Internet es treballe en l’optativa d’informàtica, no tothom la cursa i volem conscienciar-los dels perills que pot tindre un mal ús de les xarxes socials i de la tecnologia en general. Hem de protegir la nostra privacitat i la dels altres però també són eines imprescindibles, molt importants i necessàries per a una bona formació. Així que cal aconseguir un bon equilibri i fer un bon ús d’elles.

Dep. Informàtica