QUÈ ÉS LA FCT?

La Formació en Centres de Treball o FCT, anomenades "pràctiques en empreses", és un mòdul professional que permet:

• Complementar l'adquisició pels alumnes de la competència professional aconseguida en el centre educatiu, mitjançant la realització d'un conjunt d'activitats de formació identificades entre les activitats productives del centre de treball.

• Contribuir a l'assoliment de les finalitats generals de la formació professional (adquirir la competència professional característica de cada títol i una identitat i maduresa professional motivadora de futurs aprenentatges i adaptacions al canvi de qualificacions).

• Avaluar els aspectes més rellevants de la competència professional adquirida per l'alumnat i, en particular, acreditar aquells aspectes de la competència requerida en l'ocupació (expressada en el perfil de cada títol) que no pot comprovar-se en el centre docent per exigir situacions reals de producció.

• Adquirir el coneixement de l'organització productiva corresponent al perfil professional i el sistema de relacions sociolaborals del centre de treball, a fi de facilitar la seua futura inserció professional. Per aquest motiu es l'últim mòdul de la formació.

La FCT és una primera iniciació al món laboral, ja que es desenvolupa exclusivament en l'empresa. Així els alumnes tenen l'oportunitat de posar en pràctica tots els coneixements, capacitats i destreses que han adquirit en el centre educatiu. Per tant, la formació professional culmina en la FCT, consolidant la seua "saber fer" i "saber estar" professionals en un entorn de treball real.