#llegir_per_a_canviar_el_món

Enguany, des de l’Àmbit Sociolingüístic al nostre IES, estem desenvolupant un projecte de foment lector que planteja les lectures des d’un punt de vista dinàmic, participatiu, interdisciplinari i motivador.

Més concretament, en la darrera avaluació, l’alumnat de 1r ESO C, D i G ha estat llegint una novel·la juvenil anomenada “Invisible”, d’Eloy  Moreno, escriptor castellonenc d’èxit nacional i internacional, i amb una clara vocació social i educativa (https://www.fnac.es/Eloy- Moreno/ia267468/biografia).

En particular, “Invisible” és un llibre que aborda el tema de l’assetjament escolar amb una perspectiva poc habitual, és a dir, des dels ulls d’aquells que són espectadors del que està passant però no actuen. De fet, la història que Eloy Moreno ens conta és tan emotiva i engrescadora que actualment està sent utilitzada en més de 500 centres educatius com el nostre. A més a més, la novel·la ha rebut diversos guardons com:

• Premio Hache 2019
  • Premio Yoleo 2019
  • Premio Novela Juvenil El Corte Inglés 2020
  • Premio Cento Literatura Juvenil 2021

En el nostre cas, vàrem llegir la novel·la al llarg d’uns 20-25 dies i, un parell de voltes per setmana, formàvem un cercle i duien a terme unes tertúlies dialògiques, segons les quals l’alumnat parlava d’emocions, intercanviava opinions, i reflexionava sobre la seua realitat i la del protagonista.

Com a cloenda, l’alumnat va redactar un final alternatiu a la història i, per altra banda, va ser vídeo entrevistat per les seues professores  d’àmbit.

Finalment, després d’un temps de treball i deliberacions, podeu trobar ací, al web del nostre centre, tant els millors escrits com un vídeo-recopilatori amb les intervencions més interessants de les vídeo entrevistes fetes a l’alumnat de 1r ESO C, D i G.