L’IES Bernat de Sarrià acull una exposició sobre Pere Maria Orts i la Carta de Poblament

L’IES Bernat de Sarrià de Benidorm acull l’exposició titulada “Pere Maria Orts i Bosch. Centenari d’un investigador infatigable. 1921 – 2021”. El Grup Carta de Poblament de Benidorm, vinculat a l’Associació de Penyes del Sofratge, ha cedit temporalment la mostra, que l’any passat es va exposar durant uns dies a l’Espai d’Art de l’Ajuntament de Benidorm. L’exposició està formada per vuit panells en els quals es desglossa la vida i el treball del reconegut historiador i investigador, fill adoptiu de Benidorm. Destaca especialment l’apartat dedicat a la investigació al voltant de la Carta de Poblament que va atorgar l’almirall Bernat de Sarrià a la població l’any 1325, així com la documentació de la trobada de la Mare de Déu del Sofratge. L’itinerari es complementa amb tres panells en els quals s’explica la tasca que realitza el Grup Carta de Poblament i la representació anual que es realitza al Castell -amb guió del professor Pasqual Almiñana Orozco- per a commemorar aquesta fita històrica, que suposa el naixement oficial de Benidorm.

Es tracta d’una activitat transversal organitzada pels departaments de Valencià i d’Història de l’IES Bernat de Sarrià per ampliar el coneixement del medi de l’alumnat, amb especial incidència als grups de 2n d’ESO, que realitzaran diferents activitats per a entendre aquesta fita històrica.

Recentment també es va organitzar una xarrada del professor Francisco Amillo per a l’alumnat de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat per a parlar de la Guerra Civil a Benidorm.

La mostra romandrà al hall del centre educatiu fins al dilluns 8 de maig, data que coincideix amb la commemoració al municipi del Dia de Benidorm, 698 anys després de l’atorgament de la Carta de Poblament.