La Realitat Virtual al servei d’FP Turisme Altea

L’alumnat del Cicle Formatiu en Gestió d’Allotjaments Turístics de l’IES Bellaguarda d’Altea analitza els serveis i les instal·lacions d’hotels internacionals a través d’una experiència immersiva.

La utilització de les ulleres VR permet que els alumnes del cicle puguen analitzar instal·lacions que no poden ser visitades fàcilment. Hotels de Maldives o les Bahames, una estació d’esquí d’Alaska o un hotel de Nova York, són plenament accessibles de manera virtual. A més a més, la programació d’aquestes activitats aporten un entorn més ric per a l’aprenentatge i una tècnica de ludificació que facilita el procés formatiu.

Per altra banda, les empreses hoteleres avancen cada vegada més en la promoció i la comunicació virtual. Són molts els allotjaments turístics que utilitzen vídeos en 360˚ i VR i els mostren als portals web o aplicacions mòbils. Els usuaris estan experimentats i els professionals de la gestió hotelera han d’estar preparats d’avant un context virtual que cada vegada es desenvolupa més.