VISITA DE LA PROFESSORA NORUEGA BENTE LODGAARD

La setmana del 7 a l’11 de novembre l’IES Bellaguarda va rebre la grata visita d’una persona molt especial per a nosaltres, la professora Bente Lodgaard, a la qual ja coneixíem d’un altre projecte, Erasmus +, que es va veure interromput per la pandèmia en 2020 abans de la seua finalització.

Bente és professora d’espanyol i de noruec en la seva Noruega natal i en aquesta ocasió el seu objectiu era observar el funcionament dels departaments lingüístics del nostre centre, per a emportar-se una motxilla carregada de classes, metodologies, emocions i llargues converses.

La professora convidada va poder assistir durant tota la setmana a diverses classes de castellà i anglés, experimentant així de primera mà les nostres maneres de fer a l’aula, va assistir també a una de les sesions amb la metodología VTS (Visual Thinking Strategies) que fem servir al nostre centre i fins i tot va participar en una reunió de departament, on vam poder compartir i reflexionar sobre els dos models educatius, el noruec i l’espanyol, on també trobem coincidències.

No obstant això, no va ser l’única que es va emportar alguna cosa. Bente ens va regalar unes classes sobre literatures nòrdiques que van gaudir els i les Júniors escoltant històries vikingues i de tribus germàniques i explicant el llaç entre les tribus germàniques que pertanyen a la mateixa branca lingüística i l’origen de l’era vikinga.

Aprofitant que a la setmana següent teníem la sessió amb Euroescola sobre la pobresa energètica, Bente va explicar als i les Júniors com es viu aquest problema a Noruega; allí quasi no hi ha pobresa energètica perquè l’Estat paga o subvenciona la totalitat de les factures des que es va trobar petroli en el seu territori, tenen una gran riquesa de subministrament i la seua venda els aporta grans beneficis de manera que no paguen o paguen molt poc. L’objectiu de la xarrada era que els i les júniors reflexionaren sobre com afecta a la salut de les persones i quines solucions es poden trobar, així com l’explicació de la situació a Noruega.

També va parlar de la situació geogràfica de Noruega, així com de les temperatures de les diferents estacions i va comparar els idiomes noruec i danés en escriptura i pronunciació.

Va ser una experiència molt gratificant per a tota la comunitat educativa de l’IES Bellaguarda.

Li agraïm enormement la seua col·laboració i predisposició.