Dia Internacional contra la Violència de Gènere

​L’IES Bellaguarda es suma, un any més, a la commemoració del dia 25 de novembre, dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, reivindicant la lluita contra la violència masclista i expressant el nostre compromís per a impulsar aquelles mesures que puguen ser necessàries per a detectar, previndre, sensibilitzar i lluitar contra qualsevol tipus de violència de gènere.

Al llarg de la setmana farem diferents activitats amb alumnes:

1. Protocol antis violències masclistes (projecte Medusa, fase 2).
Enguany, com continuació del projecte que va començar l’any passat el Bellaguarda participarà en un projecte fotogràfic de les Conselleries d’Igualtat i Educació. Amb el lema “no tanques els ulls”.

2. Teatre al Palau: “Antígona” representada per Mai Més Teatre, el grup del Bellaguarda dins dels actes organitzats per l’ajuntament: el dimecres 23 de novembre a les 20:00 es representarà al Palau Altea a benefici de l’associació de dones víctimes de violència de gènere de la Marina Baixa. El dijous 24 a les 12 per tots els grups de 3r d’ESO, l’alumnat de 1r de Bat Arts Escèniques i l’optativa de Taller d’Arts Escèniques de 1r ESO.

3. Lectura pública de manifest: el 25 de Novembre, al pati, es llegirà un manifest del Bellaguarda contra la violència de gènere, que inclou l’esment a totes les víctimes registrades a la Comunitat Valenciana des de l’1 de gener de 2022. Aquest manifest es llegirà també en la ràdio en un programa retransmés en directe des de la plaça de l’Ajuntament.

Nosaltres, la comunitat del Bellaguarda, recordem totes les víctimes de
violència de gènere: les que han mort en mans de les seues parelles, les que
pateixen en silenci, les que tenen por, a les que miren per damunt del muscle pel
carrer. Recordem a totes les germanes, mares, i filles que no troben la seua veu
o l!han perdut perquè li l’han arrabassada.
Hui, nosaltres, el Bellaguarda, decidim que no continuarem cecs davant la
violència. Que els tindrem oberts i vigilants.
Perquè arreu del món moltes dones pateixen en diferent grau la violència
masclista.
Perquè hi ha persones que consideren justa la desigualtat entre homes i dones i
volen subordinar les dones sota els homes.
Perquè la violència cap a les dones no entén de classes socials, ni d!origen, ni
d!edats: la trobem al carrer, al llenguatge, al institut, als mitjans de comunicació
i dins de les nostres llars.
Perquè davant la violència contra les dones, nosaltres, el Bellaguarda, mirem la
vilència als ulls i recordem el nom de les 37 dones assassinades enguany al
nostre pais per ser dones: Sara, Mercedes, Victoria, Teodora, Maite, Ouardia,
Natalia, Claudia, Abigail, Clotilde , Florina, Mónica, África, Amparo, Diolimar,
Virginia, Luisa, Eva, Trinidad. Gemma, Lobna, Nieves, Cristina, Isabel,
Mariángeles, Natalia, Esther, Adoración, Déborah, Raquel, Imane, Ivet, Mari
Carmen, Anna, María, Mariya,.
Perquè nosaltres, cadascuna i cadascú, no podem tancar els ulls; perquè podem
i volem ser l’inici del canvi cap a la igualtat que la societat necessita.
Perquè hui, al Bellaguarda, volem fer un crit que s’escolte a tots els racons del
món:
NI UNA MENYS. TOTES, VIVES, LLIURES, IGUALS.

4. El nostre alumnat ha participat en el concurs literari de textos contra la violència de gènere. Els textos guanyadors es llegiran a Ràdio Altea el 25N en directe.

5. Estand i bustia “Compta-o”. L’alumnat de FPB ha preparat un estand amb una urna transparent i papers morats. L’objectiu és que baixeu amb el vostre alumnat i que escriguen en un paper aquells gestos, frases, actituds, etc. que hagen viscut, fet o presenciat contra qualsevol dona pel fet de ser-ho o de la percepció de com haurien de ser les dones, els papers s’introduiran dins de l’urna i es deixaran ahí per mostrar a poc a poc que puja la quantitat de papers morats, quantes vegades “tanquem els ulls i les orelles i la boca”. L’urna romandrà fins al 30 de novembre.