Xarrada de Joan Borja

El professor universitari Joan Borja ha visitat el dia 4 de novembre l’IES Bellaguarda. Aquesta és una activitat cultural de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua gestionada per la Fundació FULL desenvolupada dins del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura per promocionar la literatura valenciana i els nostres autors.

Els alumnes de 3r havien llegit llegendes del llibre Por o fugirem (editorial Andana) que Joan Borja ha escrit amb altres dos autors, Víctor Labrado i Francesc Gisbert. El motiu d’escollir aquesta lectura era per fer-la coincidir amb Tots Sants, amb el fi que l’alumnat se n’adonara que tenim llegendes de por i misteri autòctones que cal valorar. Alhora, sempre és interessant que contacten amb un escriptor real, al qual li poden fer preguntes directament.

L’escriptor alteà els ha explicat el procés creador, el valor de la paraula, la importància de valorar les llegendes valencianes que ens han contat, la riquesa de llegir. També ha contestat a un grapat de preguntes plantejades per l’alumnat i ha sabut captar l’atenció dels estudiants. A més, ha agraït la invitació ja que ell també ha sigut alumne d’aquest centre.