L’ovella Guirra i la gallina Valenciana de Chulilla

L´alumnat de 2CFGM ha finalitzat el segon trimestre dins de la seva formació en Producció Agroecològica amb un eixida de camp i un projecte ben motivador, dins del mòdul Producció ramadera eco:
Visita a la ramaderia Vixac d´Altea. Sabies que a Altea es troba un dels 21 ramats d´ovella guirra que hi ha a la Comunitat Valenciana? L´ovella guirra es una raça autoctona molt rústica i adaptada al clima mediterrani, caracteritzada per tenir un color fosc en la seua pell i llana. Durant la visita varem treballar amb la identificació animal, les condicions de transport i benestar animal a matader, maneig del ramat i la seua reproducció, control de lots i gestió de les pastures, i la gestió de residus mitjançant l´aprofitament de fems a l´agricultura ecològica dins la mateixa finca (atmetler i nyesprer).
Introducció de la raça Valenciana de Chulilla al galliner Bellaguarda. Pràctica integral de producció de pollets a partir d´ous fertils mitjançant incubadora seguint criteris biodinàmics (cicle llunar). La raça Valenciana de Chulilla és de gran interés pel seu valor gastronòmic (ous i carn) i per la seua resistència a enfermetats. Destaca per tenir un plomatge negre brillant. El resultat ha estat de 4 gallinetes i 3 pollastrets, tras passar per incubadora (21 dies), naixedora amb font de calor (1 mes), minigalliner portàtil (1 mes) i galliner. Tot un procés de seguiment diari realitzat per l´alumnat agrari durant 3 mesos, a partir d´ous cedits d´un galliner de Benissa. Gràcies per aquesta aportació! Tenim nous habitants al nostre galliner!!