Visita Apicultura i Ramaderia

L´alumnat de 2CFGM ha finalitzat el primer trimestre dins de la seva formació en Producció Agroecològica amb dos eixides a peu de camp molt motivadores dins del mòdul Producció ramadera eco:

1. Activitat d´apicultura amb l´empresa Apícola Pérez (https://apicolaperez.com/), empresa col.laboradora en el projecte d´innovació educativa Apicultura´t que es desenvolupa a l´IES Bellaguarda. L´alumnat va realitzar inspecció i manipulació de ruscos al terme d´Altea, identificació de reines, així com la identificació de varroa mitjançant el sistema Easy chek, realització de conteig, i control de la producció de mel i polen, aprofitant l´època de floració del nesprer.
  2. Activitat de ramaderia vacú. Ramaderia La Paloma de Xaló. Gestió integrada de la ramaderia tractant temes com la alimentació amb subproductes de la industria agroalimentaria, l´identificació animal, la documentació administrativa, les condicions de transport i benestar animal, maneig del ramat i la seua reproducció, control de lots i gestió de les pastures, gestió de residus mitjançant l´aprofitament de fems a l´agricultura ecològica.

L’aparador nadalenc

En les imatges podem vore als alumnes de segon d’FPB realitzant diferents tasques relacionades amb la preparació i el muntatge d’un aparador. Com tots els anys la Cafeteria Filharmònica ens cedeix el seu aparador perquè l’adornem i participem en el concurs. Enguany hem aconseguit el primer premi empatat en un altre.

Els alumnes realitzen treballs de floristeria en els seus davantals o uniformes, preparació de l’estructura de l’aparador, adequació de fustes i palets, així com cornelles en verd ornamental i planta viva també.

El tema de l’aparador enguany ha sigut una simbolització d’Altea: la part esquerra pintada de blava és el mar, unes vores rodades junt en unes crasses el riu i la platja, les jardineres de fusta simbolitzen els antics terrats de cultiu, l’escala de troncs de pi ens puja al Nadali, per últim, la taula de pi representa la cafeteria.