Vela amb Aparell Lliure

1.100 hores

Competència general

CICLE INICIAL
Dinamitzar, instruir i concretar la iniciació esportiva de la vela; governar embarcacions d'esbarjo de fins a huit metres; organitzar, acompanyar i tutelar els esportistes durant la seua participació en activitats, competicions i esdeveniments propis d'aquest nivell, utilitzant embarcacions amb aparell fix i lliure; i tot això conformement amb les directrius establides en la programació de referència, respectant el medi natural, en condicions de seguretat i amb el nivell òptim de qualitat que permeta la satisfacció dels esportistes en l'activitat.

CICLE FINAL
Adaptar, dirigir i dinamitzar l'entrenament bàsic i el perfeccionament tècnic en l'etapa de tecnificació esportiva de la vela amb embarcacions d'aparell fix; governar embarcacions d'esbarjo de fins a 12 metres; organitzar, acompanyar i tutelar els regatistes durant la seua participació en activitats, competicions i esdeveniments pròpies d'aquest nivell; establir les àrees de navegació pròpies d'aquest nivell; gestionar els recursos materials necessaris i coordinar les activitats dels tècnics a càrrec seu; organitzar activitats, competicions i esdeveniments del nivell d'iniciació esportiva; tot això conformement amb les directrius establides en la programació de referència, respectant el medi natural, en condicions de seguretat i amb el nivell òptim de qualitat que permeta la satisfacció dels regatistes participants en la navegació esportiva a vela amb aparell fix

Entorn professional

CICLE INICIAL
Aquest professional desenvolupa la seua activitat professional tant en l'àmbit públic, ja siga l'Administració general de l'Estat, les administracions autonòmiques o locals, com en entitats de caràcter privat, ja siguen grans, mitjanes o xicotetes empreses, en patronats esportius, entitats esportives municipals, federacions i clubs esportius i socials, escoles de vela i escoles nàutiques, centres educatius, empreses de serveis d'activitats extraescolars, cases de colònies, que oferisquen activitats esportivorecreatives de descobriment i iniciació de la vela.

CICLE FINAL
Aquest professional desenvolupa la seua activitat professional tant en l'àmbit públic, ja siga l'Administració general de l'Estat, les administracions autonòmiques o locals, com en entitats de caràcter privat, ja siguen grans, mitjanes o xicotetes empreses, en patronats esportius, entitats esportives municipals, federacions, centres de tecnificació, clubs esportius i socials, escoles de vela i escoles nàutiques, centres educatius, empreses de serveis d'activitats extraescolars, que oferisquen activitats esportivorecreatives i tecnificació de la vela.

Ocupacions i llocs de treball

• CICLE INICIAL
  • - Monitor d'iniciació a la vela.
  • - Entrenador d'iniciació a la competició.
  • CICLE FINAL
  • - Entrenador de tecnificació en vela amb aparell fix.
  • - Coordinador d'altres tècnics d'iniciació a la vela.
  • - Gestor i organitzador d'esdeveniments de vela de promoció i iniciació.
  • - Acompanyament i direcció al regatista en competicions.
  • - Responsable de la seguretat de la navegació i de les instal·lacions esportives utilitzades en la tecnificació.

Prospectiva del títol

El perfil professional d'aquest títol, dins del sector terciari, defineix un professional polivalent, capacitat per a exercir la seua activitat professional en els sectors de l'esport, l'oci i temps lliure, el turisme i de l'activitat física saludable, responent al canvi de tendència que ha experimentat la pràctica de l'activitat física i esportiva en la nostra societat.
Des de les administracions públiques es reconeix l'activitat fisicoesportiva com un instrument potent en la necessària transmissió de valors de participació i inclusió social, solidaritat i multiculturalitat. La garantia de professionalitat en la satisfacció d'aquestes necessitats és un dels compromisos d'aquest títol.
Les característiques del mercat de treball, la mobilitat laboral i els moviments entre sectors i subsectors obliguen a formar professionals polivalents capaços d'adaptar-se a les noves situacions socioeconòmiques, laborals i organitzatives.
El títol de tècnic o tècnic superior permet, a més, l'accés a la llicència federativa (regulada per la federació competent en la modalitat esportiva i amb validesa per a tot el territori nacional) corresponent al nivell d'aquest títol.