PRODUCCIÓ AGROPECUÀRIA

Agrària

PRODUCCIÓ AGROPECUÀRIA

Agrària

Obtindre productes i subproductes agropecuaris atenent criteris de qualitat i rendibilitat, fent operacions de producció i de manteniment d'instal·lacions i equips, aplicant-hi la legislació de protecció ambiental, de prevenció de riscos laborals, de benestar animal i de seguretat alimentària.

Aquest professional exerceix l'activitat en empreses tant públiques com privades, per compte d'altri o per compte propi, dedicades al cultiu i/o a la producció ramadera. Se situa dins del sector agropecuari en les següents activitats productives: explotacions fructícoles; hortícoles i de cultius herbacis; explotacions pecuàries; institucions d'investigació i experimentació en cultius i en producció ramadera; empreses de servei a l'agricultura i a la ramaderia; vivers i hortes escolars; granges escoles i aules de naturalesa.

• Treballador qualificat per compte d'altri en cultius i ramaderia.
  • Treballador qualificat per compte propi en cultius i ramaderia.
  • Agricultor.
  • Horticultor.
  • Fructicultor.
  • Floricultor.
  • Criador de bestiar.
  • Avicultor.
  • Apicultor.
  • Productor de llet.
  • Productor d'ous.
  • Operador de maquinària agrícola i ramadera.

L'agricultura i la ramaderia constitueixen un dels sectors fonamentals per a l'economia espanyola, però sent una necessitat creixent de treballadors més qualificats i d'un relleu generacional que li imprimisca una injecció no sols de joventut, sinó també de tecnologia.

La realitat actual l'obliga a utilitzar eines tecnològiques i a especialitzar-se, i ha d'assumir, d'una banda, funcions de manteniment de primer nivell i de prevenció de riscos laborals i, d'una altra, de qualitat i de protecció ambiental, secundades totes per la normativa de les polítiques europees i, en particular, per la de les polítiques agràries comunitàries.

Actualment els governs aposten per l'autoocupació potenciant les iniciatives emprenedores. És un fet que la gran majoria de les explotacions agropecuàries estan regides per persones autònomes amb poca formació, la qual cosa fa necessari que els nous productors intervinguen en l'assumpte, especialment en les coses relacionades amb les noves tècniques dels processos productius.

Finalment, la incorporació de les noves tecnologies facilitarà una sèrie de canvis en les diferents explotacions i empreses quant a mecanització creixent de la producció i dels controls de qualitat; implantació de les tecnologies de la informació i de la comunicació en l'àrea de vendes; més control i automatització dels magatzems; implantació dels sistemes d'intercanvi electrònic de dades i disseny de pàgines WEB com a suport a la comercialització per a acostar els productes al consumidor.