MANTENIMENT ELECTRÒNIC

Grau Superior

2.000 hores

Competència general

Mantindre i reparar equips i sistemes electrònics, professionals, industrials i de consum, així com planificar i organitzar els processos de manteniment, aplicant-hi els plans de prevenció de riscos laborals, mediambientals, criteris de qualitat i la normativa vigent.

Entorn professional

Les persones que obtenen aquest títol exerceixen activitat en empreses del sector serveis, tant privades com públiques, dedicades al manteniment i la reparació d'equips i sistemes de telecomunicacions, sistemes microprocessaments, xarxes de banda ampla, telemàtica i radiocomunicacions, així com equips industrials i professionals d'àudio i vídeo, bé per compte propi o d'altri.

Ocupacions i llocs de treball

• Tècnic en supervisió i verificació d'equips de sistemes de ràdio i televisió i sistemes de producció audiovisual.
  • Tècnic en reparació i manteniment de sistemes de ràdio i televisió i sistemes de producció audiovisual.
  • Tècnic en supervisió i verificació d'equips de sistemes de radiodifusió.
  • Tècnic en reparació i manteniment de sistemes de radiodifusió.
  • Tècnic en supervisió i verificació d'equips de sistemes domòtics, immòtics i de seguretat electrònica.
  • Tècnic en reparació i manteniment de sistemes domòtics, immòtics i de seguretat electrònica.
  • Tècnic en supervisió i verificació d'equips de xarxes locals i sistemes telemàtics.
  • Tècnic en reparació i manteniment d'equips de xarxes locals i sistemes telemàtics.
  • Tècnic en supervisió, verificació i control de sistemes de radioenllaços.
  • Tècnic en reparació i manteniment d'equips professionals d'àudio.
  • Tècnic en reparació i manteniment d'equips professionals de vídeo.
  • Tècnic en reparació i manteniment d'equips industrials.

Prospectiva del títol

El perfil professional d'aquest títol, dins del sector terciari, evoluciona cap a un tècnic superior amb gran especialització en la supervisió, la reparació i el manteniment d'infraestructures i equips de telecomunicacions, sistemes de seguretat electrònica, xarxes de comunicació, equips de domòtica i immòtica, sistemes de telefonia, equips de so i imatge, sistemes informàtics i equips electrònics industrials, amb un increment en l'acompliment de funcions de gestió, planificació, qualitat i prevenció de riscos laborals.

El desenvolupament de les tecnologies electròniques aplicades a la reparació d'equips es fonamenta principalment en les noves tècniques de supervisió i control de la reparació d'equips i sistemes electrònics.

Serà necessària la utilització de tècniques i procediments concrets per a l'ús d'equipament de comprovació i mesura específic.

Les estructures organitzatives tendeixen a configurar-se sobre la base de decisions descentralitzades i equips participatius de gestió, potenciant l'autonomia i la capacitat de decisió.

Les característiques del mercat de treball, la mobilitat laboral i l'obertura econòmica obliguen a formar professionals polivalents capaços d'adaptar-se a les noves situacions socioeconòmiques, laborals i organitzatives del sector.

L'adaptació a les directives europees i nacionals sobre la gestió de residus implicarà la posada en marxa de procediments que permeten l'aprofitament dels recursos en condicions de seguretat, qualitat i respecte al medi ambient.