GUIA EN EL MEDI NATURAL I DE TEMPS LLIURE

Activitats Físiques i Esportives

GUIA EN EL MEDI NATURAL I DE TEMPS LLIURE

Activitats Físiques i Esportives

Organitzar itineraris i guiar grups per entorns naturals de baixa i mitja muntanya, terreny nevat tipus nòrdic, cavitats de baixa dificultat, barrancs de baix risc, mig aquàtic i instal·lacions d'oci i aventura, progressant a peu, amb cordes, amb bicicleta, en embarcacions i a cavall, així com dinamitzar activitats de temps lliure, adaptant tot això als participants, respectant el medi ambient i garantint la qualitat i la seguretat.

Les persones que obtenen aquest títol exerceixen la seua activitat en l'àmbit de les activitats esportiu-recreatives en la naturalesa i turisme actiu, esportiu o d'aventura i en instal·lacions d'oci i aventura, així com en activitats socioeducatives de temps lliure, en les àrees d'organització, desenvolupament, dinamització, seguiment i avaluació d'aquestes activitats i en les de prevenció, vigilància i rescat en espais aquàtics naturals. També poden exercir la seua activitat en unitats d'intervenció aquàtica i equips de rescat i socorrisme.
L'activitat professional es realitza tant de manera autònoma com contractada, en l'àmbit públic, ja siga administració general, autonòmica o local, i en l'àmbit privat, en grans, mitjanes i petites empreses de serveis vinculades als sectors productius de l'esport, turisme i oci i temps lliure educatiu infantil i juvenil.

• Dissenyador d'itineraris terrestres fins a mitja muntanya.
  • Dissenyador d'itineraris eqüestres fins a mitja muntanya.
  • Dissenyador d'itineraris amb bicicleta per terrenys de fins a mitja muntanya.
  • Dissenyador d'itineraris pel mig aquàtic en embarcacions d'esbarjo exemptes de despatx.
  • Dissenyador i organitzador d'activitats fisicoesportives recreatives guiades pel medi natural.
  • Encarregat de prevenció i seguretat en rutes i esdeveniments amb bicicleta.
  • Encarregat de prevenció i seguretat en rutes i esdeveniments eqüestres.
  • Guia en activitats de senderisme, muntanyisme per baixa i mitja muntanya, travessia per baixa i mitja muntanya, i rutes nevades tipus nòrdic amb raquetes.
  • Guia de barrancs de baixa dificultat.
  • Guia d'espeleologia de dificultat baixa
  • Guia d'itineraris amb bicicleta de muntanya.
  • Guia d'itineraris de cicloturisme.
  • Guia d'itineraris a cavall.
  • Guia d'itineraris pel mig aquàtic en embarcacions d'esbarjo exemptes de despatx.
  • Monitor de temps lliure educatiu infantil i juvenil.
  • Monitor de campaments, d'albergs de joventut, de cases de colònies, de granges-escoles, i d'aules i escoles de naturalesa.
  • Monitor d'activitats en el marc escolar.
  • Monitor d'instal·lacions d'oci i aventura.
  • Socorrista en platges marítimes.
  • Socorrista en llacs i embassaments.
  • Socorrista de suport en unitats d'intervenció aquàtica.
  • Socorrista en activitats aquàtiques en l'entorn natural.
  • Socorrista en activitats nàutic-esportives.
  • Socorrista en platges fluvials.

El perfil d'aquest títol, dins del sector terciari, defineix un professional polivalent capacitat per a exercir la seua activitat professional en l'àmbit de l'oci actiu i el turisme i en el de les activitats de temps lliure educatiu, responent a les demandes del mercat de l'oci esportiu i a la necessitat d'utilitzar un vehicle com és, l'activitat fisicoesportiva en la transmissió de valors socials. Des de les administracions públiques es reconeix l'activitat fisicoesportiva com un instrument potent en la necessària transmissió de valors educatius, acostament a la naturalesa i respecte al medi ambient; per a això és necessari comptar amb professionals formats en aquestes activitats i en el control del risc associat a aquestes.