GESTIÓ ADMINISTRATIVA (LOE)

Administració i Gestió

Grau Mitjà

2.000 hores

GESTIÓ ADMINISTRATIVA (LOE)

Administració i Gestió

Grau Mitjà

2.000 hores

Competència general

Fer activitats de suport administratiu en l'àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d'atenció al client/usuari, tant en empreses públiques com privades, aplicant-hi la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons normes de prevenció de riscos laborals i protecció ambiental.

Entorn professional

Aquest professional exerceix l'activitat tant en grans com en mitjanes i xicotetes empreses, en qualsevol sector d'activitat, i particularment en el sector serveis, així com en les administracions públiques, oferint suport administratiu en les tasques d'administració i gestió d'aquestes empreses i institucions i prestant atenció als clients i ciutadans.

Ocupacions i llocs de treball

  • Ajudant d'oficina.
  • Auxiliar administratiu de cobraments i pagaments.
  • Administratiu comercial.
  • Auxiliar administratiu de gestió de personal.
  • Auxiliar administratiu de les administracions públiques.
  • Recepcionista.
  • Empleat d'atenció al client.
  • Empleat de tresoreria.
  • Empleat de mitjans de pagament.

Prospectiva del títol

L'organització de l'activitat productiva de les empreses i del treball exigeix actualment als professionals de la gestió administrativa una gran polivalència, així com una sèrie de competències personals i socials relacionades amb el treball en equip, l'autonomia i la iniciativa en la presa de decisions i en el desenvolupament de tasques i la vocació d'atenció al públic.

Les majors vies de demanda d'ocupació en el sector són l'increment continuat del sector serveis a Espanya enfront de la indústria i l'agricultura, així com l'externalització de certes tasques que fan algunes empreses o outsourcing. Des de la primera línia, s'incrementa el nombre total de professionals de l'àrea administrativa, tant per implantació de noves empreses de tots els sectors econòmics com per desenvolupament de les ja existents. Des del punt de vista de l'externalització, cada vegada més companyies decideixen externalitzar a empreses especialitzades parcialment o totalment la seua gestió administrativa, la qual cosa, lògicament, implica el creixement i la proliferació d'empreses dedicades en exclusiva a prestar serveis administratius a altres (gestories, assessories, consultores, centres de serveis, etc.).

El canvi constant en legislació, els tipus de documents i la integració dels procediments administratius utilitzats per l'empresa, demanda d'aquests professionals una actualització contínua i actituds favorables cap a l'aprenentatge al llarg de tota la vida, l'autoformació i la responsabilitat.

La creixent competitivitat en el món empresarial requereix, així mateix, professionals capaços de desenvolupar l'activitat en un entorn de gestió de qualitat, amb importància de la seguretat laboral i el respecte al medi ambient.

Finalment i relacionat amb l'anterior i amb la imparable tendència de la globalització de les relacions econòmiques, l'ús de l'anglès com a llengua d'intercanvi internacional és imprescindible i, per tant, es converteix en un factor més d'exigència per als professionals de l'àrea administrativa, a causa de la permanent gestió de documents i comunicacions que es fa en aquesta àrea.