CIBERSEGURETAT EN ENTORNS DE LES TECNOLOGIES D’OPERACIÓ

Curs Especialització Superior

720 hores

Competència general

Definir i implementar estratègies de seguretat en les organitzacions i infraestructures industrials realitzant diagnòstics de ciberseguretat, identificant vulnerabilitats i implementant les mesures necessàries per a mitigar-les aplicant la normativa vigent i estàndards del sector, seguint els protocols de qualitat, de prevenció de riscos laborals i respecte ambiental.

Entorn professional

Les persones que hagen obtingut el certificat que acredita la superació d'aquest curs d'especialització podran exercir la seua activitat en organitzacions de diferents sectors, on siga necessari establir i garantir la seguretat dels processos industrials que desenvolupen.

Ocupacions i llocs de treball

• Expert/a en ciberseguretat en entorns de l'operació.
  • Auditor/a de ciberseguretat en entorns de l'operació.
  • Consultor/a de ciberseguretat en entorns de l'operació.
  • Analista de ciberseguretat en entorns de l'operació.

Prospectiva del títol

L'evolució de la indústria cap a entorns amb un nivell d'interconnexió cada vegada més elevat fa necessària la incorporació de la ciberseguretat des del mateix disseny dels sistemes de producció, tenint en compte l'augment d'interacció entre els mons reals i virtuals.

La demanda d'integració de les organitzacions en tots els seus àmbits planteja nous reptes de gestió i seguretat a causa de la vinculació existent entre la producció de béns i la generació de serveis d'alta qualitat.

Les activitats relacionades amb els sistemes productius que es desenvolupen en el ciberespai augmenten de manera contínua el que requereix estrictes procediments de seguretat pel fet que la informació i les dades s'han convertit en actius d'elevat valor.

L'increment de la connectivitat i la interdependència de les xarxes i sistemes genera vulnerabilitats que és necessari previndre per a protegir-los de ciberatacs o minimitzar l'impacte d'aquests.

Els sistemes estratègics i les infraestructures crítiques han de ser protegits adequadament per a garantir la seguretat del ciberespai i aconseguir una societat digital basada en la confiança.

La demanda de professionals qualificats en ciberseguretat amb coneixements de les bases jurídiques que afecten la informàtica i amb el domini de les metodologies i eines que ajuden a previndre o esclarir delictes informàtics serà cada vegada més elevada en els pròxims anys.