ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL I TURÍSTICA

Grau Superior

2.000 hores

Competència general

Programar, organitzar, implementar i avaluar intervencions d'animació sociocultural i turística, promovent la participació activa de les persones i grups destinataris i coordinant les actuacions dels professionals i voluntaris a càrrec seu.

Entorn professional

Les persones que obtenen aquest títol exerceixen activitat en el sector dels serveis a la comunitat: desenvolupament comunitari i informació juvenil; en el sector dels serveis culturals: de lectura i informació, de tecnologies de la informació i la comunicació i de recursos i productes culturals diversos, i en el sector de serveis turístics i en el sector d'oci i temps lliure: d'activitats lúdiques i esportives, mediambientals i d'aire lliure.

Ocupacions i llocs de treball

• Coordinador/a de temps lliure educatiu infantil i juvenil.
  • Director/a de temps lliure educatiu infantil i juvenil.
  • Responsable de projectes de temps lliure educatiu infantil i juvenil.
  • Coordinador/a de campaments, d'albergs de joventut, de cases de colònies, de granges escoles, d'aules de cases de joventut i escoles de naturalesa.
  • Director/a de campaments, d'albergs de joventut, de cases de colònies, de granges escoles, d'aules de cases de joventut i escoles de naturalesa.
  • Monitor/a de temps lliure.
  • Animador/a sociocultural.
  • Dinamitzador/a comunitari.
  • Assessor/a per al sector associatiu.
  • Tècnic comunitari.
  • Gestor/a d'associacions.
  • Tècnic/a de serveis culturals.
  • Animador/a cultural.
  • Informador/a juvenil.
  • Animador/a d'hotel.
  • Animador/a de vetlades i espectacles.
  • Animador/a d'activitats recreatives a l'aire lliure en complexos Turístics.
  • Cap de departament en animació turística.

Prospectiva del títol

L'ocupabilitat d'aquest títol està avalada per l'ampli nombre de sectors professionals en què desenvolupa activitat i que comprenen des dels serveis a la comunitat, a través del desenvolupament comunitari i la informació juvenil, als serveis culturals i turístics i d'oci i temps lliure.

La incorporació d'activitats professionals generades en nous sectors, com l'animació gerontològica, augmentarà considerablement les possibilitats d'inserció laboral d'aquest titulat.

Finalment, l'ocupabilitat d'aquest professional augmenta considerablement perquè la formació del títol inclou les formacions de monitor d'oci i temps lliure i de director d'activitats d'oci i temps lliure, exigides per les administracions de les diferents comunitats autònomes.