Nivells

Nivells d'aprenentatge d'una llengua estrangera

Existeixen una sèrie de nivells comuns ordenats progressivament en graus de competència lingüística, amplis i lligats a diferents contextos socials. Un usuari bàsic de la llengua accediria a nivell A2 per a començar a comunicar-se en una segona llengua, mentre que una altra persona amb coneixements mitjans podria accedir a un nivell B1 o B2 en funció de la seua confiança i fluïdesa. Un usuari que haja viatjat a l'estranger i s'hi haja comiunicado amb parlants de la llengua en contextos més amplis, tal vegada podria accedir a nivells més elevats, com per exemple C1 o C2.

Hi ha 3 nivells de competència lingüística (A, B i C) reconeguts e l'Escola d'idiomes, adaptats del Marc europeu comú de referència per a les llengües, que ofereix recomanacions i instruccions sobre l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació d'aquests nivells. El nivell A se compon de dos cursos (A1 i A2), el nivell B es compon 4 cursos (dos cursos per a B1 i dos cursos per a B2), mentre que el nivell  C  es divideix en C1 i C2, cadascun amb dos cursos(novetat curse 2019/2020). Els cursos té una duració de 120 hores duranet tot l'any i s'imparteixen en horari vespertí dos dies a la setmana (dilluns i dimecres o dimarts i dijous), amb una duració de dues hores i quart cada classe.

A la finalitzación de cada nivell, els alumnes poden fer una Prova de Certificació, un titule que acredita el seu nivell de llengua. Cada any es pot acreditar el nivell A2, B1, B2, C1 i C2. L'alumnat oficial matriculat en segon curs de cada nivell pot fer les proves de certificació per a acreditar el seu nivell de competència en la llengua que estudia. Aquesta pueba està inclosa en la taxa de matrícula en el curs. Aquests títols són oficials en tot el territori espanyol i té dues convocatòries, al juny i setembre.

A part dels cursos esmentats, també es pot accedir a cursos formatius de menor duració (30 o 60 hores en lloc de 120). Aquests cursos se centren en ela reforce de destreses orals i en estratègies per al perfeccionament de les competències lingüístiques.