Proves homologades d’idiomes de nivell bàsic A2

Requisits

• Setze anys complits l’any de la prova.
  • Estar matriculat en el nostre centre.

Proves

• El nostre centre realitza  proves de Nivell Bàsic (A2) d’ANGLÉS i de FRANCÉS.
  • La prova homologada s’articularà en quatre destreses: comprensió escrita (CE), comprensió oral (CO), expressió escrita (EE) i expressió oral (EO).

Sol·licitud

• Emplenar la sol·licitud d’inscripció i presentar en la secretaria del centre.

Calendari prova curs 23-24

CALENDARI

IDIOMES

DIA

HORA

Inscripció

22 de ABRIL -26 de ABRIL

Publicació llistat d’alumnat admés

30 de ABRIL

Proves

ANGLÉS

8 de maig

FRANCÉS

9 de maig

Publicació de resultats provisionals

Publicació de resultats definitius

Activitats de llengua

Comprensió de textos escrits

Comprensió de textos oral

Producció i coproducció de textos escrits i mediació escrita

Producció i coproducció de textos orals

Durada aproximada

Desenvolupament de la prova

• L’alumnat haurà d’aportar en la prova: DNI/NIE.
  • Alumnat amb necessitats educatives especials podrà tindre una adaptació de duració i condicions de realització. Haurà d’acreditar certificació de la seua discapacitat en el moment d’entregar la sol·licitud de participació.

Avaluació

• Cadascuna de les destreses de què conste la prova representarà un 25% de la nota final. Per a aprovar i obtindre així el certificat del Nivell Bàsic serà necessari obtindre, almenys, el 50% de la puntuació total possible en cadascuna de les quatre destreses.
  • S’avalua com a APTE o NO APTE. Per a obtindre l’APTE, s’ha d’obtindre un percentatge de puntuació mínim del 65%.

Certificació

• La pots sol·licitar en la Secretaria del centre
  • L’alumnat que no obtinga el certificat del Nivell Bàsic podrà sol·licitar l’expedició d’una certificació acadèmica si haguera aconseguit el domini requerit en alguna o en diverses destreses de la prova homologada. Aquesta certificació “parcial” no eximeix de l’obligatorietat de realitzar la prova completa per a obtindre el certificat en posteriors convocatòries.

Reclamacions

• Per escrit, en el termini de 3 dies hàbils després de la publicació de les qualificacions.

• Guia del candidat
  • Per tal de garantir la transparència i homogeneïtat del procés, cada centre educatiu ha d’informar l’alumnat sobre el contingut d’aquesta resolució, tant als taulers d’anuncis del centre com en la pàgina web, així com a través del Web família 2.0.
    Tota la informació apareixerà de manera unificada en un mateix espai: https://ceice.gva.es/es/web/dgplgm/proves-homologades

Resolució

ORDEN 34/2022, de 14 de junio, de la consellera de Educación, Cultura y Deporte, por la que se regulan la evaluación de las enseñanzas de idiomas de régimen especial y las pruebas de certificación de los niveles del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas en la Comunitat Valenciana.

RESOLUCIÓN de 31 de marzo de 2011, de la Dirección General de Ordenación y Centros Docentes, por la que se establece la adscripción entre centros a efectos de expedición del certificado acreditativo de haber superado el nivel básico de idiomas de régimen especial a través de las pruebas homologadas, y se dictan instrucciones para su solicitud. (DOCV 14.04.2011)
  • El contingut s’ajustarà al nivell A2 MCER. Ve determinat en l’Annex Únic de el DECRET 155/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual es regulen els ensenyaments d’idiomes de règim especial en la Comunitat Valenciana i s’estableix el currículum del nivell bàsic i del nivell intermedi.