Aneu a la barra d'eines

Podré treballar amb Mestreacasa aquest estiu?

Mestreacasa no té prevista cap actuació durant aquest estiu. Els i les docents poden continuar editant els webs de centre i els blogs. Només cal tindre en compte que està prevista, tal com hem anunciat, l’eliminació del sistema de correu electrònic @mestreacasa.es per a tots els usuaris de la plataforma a partir del 31 d’agost de 2020.

Cal tindre en compte, però, alguns canvis que afectaran el desenvolupament del curs vinent.

Com sabeu, durant el període de contingència, a causa de la sobrecàrrega produïda per l’afluència massiva d’usuaris en la plataforma, calgué restringir algunes funcionalitats del portal per a intentar garantir-ne l’estabilitat i prioritzar els webs dels centres i els blogs docents. Fonamentalment, es va inhabilitar la sincronització d’alumnat dels centres atés que no era possible assumir l’impacte de la incorporació de tots els usuaris dels centres sol·licitants.

Així, en previsió de les necessitats durant el curs 20/21 i valorant la resta d’eines que oferim al professorat, hem decidit discontinuar indefinidament el servei de sincronització de grups i alumnat per les següents raons afegides:

  • Aules és l’eina adequada per a l’ensenyament en línia i substitueix la funcionalitat dels grups de classe de Mestreacasa.
  • Mestreacasa utilitza tecnologia flash, que finalitza el seu servei i no funciona en la majoria de dispositius mòbils.
  • Estem preparant, sense data d’inici prevista, un pla de tancament de la plataforma per obsolescència. Aquest pla inclourà, per als webs i els blogs, una migració cap a la nova plataforma Portal.EDU.  Aquest tancament no és imminent i es farà de manera escalonada i amb el suport del SICE.


Aquest article va ser publicat per primera vegada en el butlletí CvTIC núm 23 . Podeu explorar més butlletins en Aquesta pàgina.