Aneu a la barra d'eines

Edumarketing

En els centres educatius fem moltes coses bé i és interessant que es coneguen per a poder ser valorades. Per això cada vegada més, les institucions s'adonen de la necessitat d'elaborar estratègies per a aconseguir més alumnes i fidelitzar els que estan o ja han cursat algun tipus de formació.

Què entenem per màrqueting educatiu?

El Màrqueting educatiu engloba totes les eines i estratègies que utilitzen les institucions educatives per a aconseguir captar l'atenció del seu públic objectiu i convertir-lo en els seus alumnes. La idea és demostrar ser la millor opció.

Presència web

La web és, sovint, el primer contacte que tenen els futurs alumnes i pares amb el centre educatiu i solen accedir per a explorar i comparar amb altres opcions. No visitaran únicament la nostra web, visitaran moltes altres. Romandran més temps en aquelles webs que siguen capaces de retindre'ls captant la seua atenció i oferint-los respostes al que estan buscant.

Els continguts que oferim en la nostra web no han de ser discursos corporatius per a “elegits”. És molt recomanable utilitzar una tècnica denominada lead nurturing en la qual el contingut que li oferim resulta tan interessant que provoca que en consultar-lo es vulga convertir en un “client” nostre.

Un lead és una persona que ha mostrat cert interés en la teua marca (en aquest cas centre). El Lead Nurturing és una tècnica que consisteix, bàsicament, a traure de la nevera a un lead fred per a oferir-li un contingut específic. El repte és aconseguir fer que torne a sentir la calor de la teua marca i espentar-lo fins a la conversió.

Sobretot, hauríem de centrar-nos per ajudar el futur estudiant a prendre la millor decisió possible. La web ha de ser per damunt de tot: visual, pràctica, adaptable a mòbil i funcional.

D'igual forma que fem amb les jornades de portes obertes (on tot està net i lluent per als futurs pares), les webs de les institucions educatives han d'estar sempre cuidades al detall perquè són jornades de portes obertes 24 hores al dia i 365 dies a l'any.

Visibilitat per al màrqueting educatiu

Aparéixer és existir i fer-ho en posicions de cerca destacades, és un signe extra de credibilitat. Tinguem en compte que, en molts casos, els futurs alumnes o famílies acudiran a Google o altres cercadors en cerca d'un llistat d'opcions que comparar, i “el partit es juga des del primer minut”.

Hem d'analitzar quina és la nostra visibilitat online, com volem posicionar-nos i quin tipus de cerques mostren la nostra pàgina web en primeres posicions. En el cas dels col·legis, cobra especial importància el posicionament local, per a cerques geolocalizadas. El col·legi ha d'aparéixer en els resultats de cerques locals i oferir tota la informació de contacte i d'ubicació perfectament actualitzada.

Si aspirem a tindre alumnes d'altres nacionalitats, disposar d'una web en diferents idiomes ens facilitarà el camí.

Segmentació

Oferim a cada candidat la informació que està esperant rebre i la que pot fer decantar la seua decisió. Tinguem en compte que no tots els candidats tenen les mateixes prioritats ni valoren els mateixos conceptes en igual mesura. Estudiem al nostre públic objectiu i segmentem les diferents tipologies que trobem.

Per a presentar la nostra oferta educativa als alumnes, devem utilitzar un llenguatge comprensible, fugint de formulacions educatives sofisticades. Plantegem les possibles preguntes que es puguen fer sobre la nostra institució. Com més precís i segmentat siga el nostre missatge, majors probabilitats d'èxit.

Atracció

Hem de tindre en compte que tot això del que estem parlant ho realitzen molts centres en aquests moments. Cal diferenciar-se i ser capaços de produir continguts que atraguen el nostre públic objectiu.

Els indicadors més rellevants sobre estratègies de màrqueting educatiu són:
- CPL (Cost Per Lead = Possible alumne)
- CPA (Cost Per nou Alumne)
- ROI (retorn de la inversió = tant invertisc, tant recupere).