Desviament del telèfon de capçalera del centre

A causa de les mesures extraordinàries adoptades que obliguen a mantindre tancats tots els centres educatius, per a facilitar el treball remot dels equips directius, la DGTIC ha habilitat l’opció de desviament immediat del telèfon de capçalera del centre a qualsevol número extern no corporatiu.

D’aquesta forma, es podrà continuar atenent qualsevol trucada dirigida al telèfon principal del centre des d’un mòbil o fix particular. Aquesta configuració és opcional i seran les/els directores/directors de cada centre qui decidisquen la seua activació així com el número al qual desviar les telefonades. Aquest número de telèfon particular no serà visible per a l’interlocutor que realitza la crida.

La sol·licitud es realitzarà mitjançant un tiquet al SAI en la següent cua d’OTRS:

Telefonia fixa → Peticions → Alta / Baixa desviament immediat de trucada   (vegeu captures de pantalla adjuntes)

 

Dades a proporcionar:

Codi i Nom del centre
Nom i cognoms del sol·licitant
Telèfon de contacte [per si sorgeixen problemes tècnics en configurar el desviament]
Número d'extensió a desviar [Número de capçalera del centre]
Número de destinació del desviament [Número particular al qual desviar les telefonades]

Preguem que es tramite aquesta petició directament des de l’aplicació OTRS en lloc de trucar al telèfon del SAI, evitant així saturar els recursos disponibles per a l’atenció telefònica.

https://otrs.edu.gva.es/otrs/customer.pl

Alguns centres han sol·licitat desviaments en cas “d’absent o ocupat” però, per a agilitzar els tràmits, totes les peticions es gestionaran com a desviaments immediats.

Així mateix, l’informem que no és necessari ni recomanable apagar el router perquè el proveïdor de la xarxa podria aprofitar aquest període per a aplicar actualitzacions i canvis de configuració. Si el router es va quedar apagat, també funcionarà el desviament immediat així que pot sol·licitar-lo sense haver de desplaçar-se.

Quan es torne al centre, podrà desactivar el desviament teclejant el codi *64 des del terminal de capçalera. No serà necessari obrir un nou tiquet per a anul·lar el desviament.

Si té dubtes sobre les peticions de telefonia disponibles, pot consultar la pàgina de la comunitat CvTIC:

https://portal.edu.gva.es/cvtic/va/pmf/#telefonia