Aneu a la barra d'eines

Curs Inicial CTIC 2018-2019

Al llarg dels mesos d’octubre i novembre, es desenvoluparà de forma online, el Curs Inicial CTIC (ACCÉS).

Aquesta formació està dirigida a les i els docents que comencen a exercir les funcions de la coordinació TIC durant aquest curs, o que encara no coneixen els aspectes més destacats que acompanyen al càrrec.

Amb aquest curs oferim una guia bàsica per a la/el coordinador TIC que comença la seua labor. Pretenem, orientar la coordinació TIC, emfatitzant la seua funció dinamitzadora en el centre, sense oblidar els coneixements tècnics necessaris per a realitzar les seues funcions, a fi de guiar-ho cap a un canvi substancial en l’ús educatiu de les TIC.

La INSCRIPCIÓ ha estat oberta fins al 30 de setembre, i per a l’assignació de les places tindran preferència les i els docents que en finalitzar el període d’inscripció estiguen correctament nomenats com a coordinador/a TIC de la seua centre en ÍTACA, i no hagen realitzat aquest curs amb anterioritat.

OBJECTIUS

  • Facilitar l’accés a la funció de coordinació TIC al professorat que desenvolupa aquesta tasca per primera vegada, o que vulga refermar els coneixements bàsics del càrrec.
  • Donar a conéixer la legislació actual que competeix a la figura de coordinació TIC en els diferents centres educatius i les principals funcions que la coordinació TIC ha de dur a terme en el centre, així com implementar procediments per al seu desenvolupament.
  • Mostrar el funcionament dels principals procediments administratius associats a la coordinació TIC (correu TIC de centre, plataforma d’incidències, inventari, portals d’alta…)
  • Potenciar la condició de “coordinador/a” de la figura, proposant línies d’actuació sobre els diferents agents que componen la comunitat educativa.
  • “Reconduir” la funció tècnica de la coordinació TIC cap a una gestió òptima de les plataformes de comunicació amb el SAI (Servei d’Assistència Informàtic).
  • Afavorir la creació d’una comunitat dinàmica i actualitzada:
  • Propiciar canals de comunicació entre el SICE i els centres per a donar a conéixer les novetats i els recursos TIC que l’administració desenvolupa i obtindre una visió actualitzada de la condició TIC dels centres.
  • Crear fòrums de discussió on els coordinadors i coordinadores TIC puguen aportar opinions i suggeriments davant els canvis que sobre la figura de la coordinació TIC i l’ús de les TIC en els centres educatius s’estan plantejant des del SICE.
  • Proporcionar eines de comunicació entre els coordinadors i coordinadores TIC de diferents centres i amb els responsables de la coordinació TIC en l’Administració Pública.