RECICLATGE I COMPOSTERA

PROJECTE DE RECICLATGE

PROJECTE RECICLATGE

1. Introducció i justificació

Ja sabem que conservar el nostre entorn es fonamental. Aquest bloc de contingut forma part del currículum i pensem que la millor forma de reballar-ho és posant -ho en pràctica, així que per donar continuïtat al projecte anual del curs passat (La biodiversitat), i vist que que hi ha xiquets que no tenen clar en quins contenidors es classifiquen els diferents materials per a reciclar (paper, plàstic, brics, orgànic..), hem pensat realitzar un projecte relacionat amb el reciclatge i conservació del nostre entorn.

Aquest projecte consistirà en l’elecció setmanal d’un encarregat de reciclatge a cada aula. Cada divendres l’encarregat de cada classe recollirà les restes que hem classificat en els diferents contenidors d’aula i amb la companyia d’una mestra aniran a tirar-los als contenidors corresponents.

Després també treballarem contes i activitats relacionades amb el reciclatge i la cura de l’entorn.

2. Objectius

– Conèixer els diferents colors dels contenidors per classificar les deixalles.

– Classificar correctament els materials per a reciclar.

– Respectar i conservar l’entorn i la natura.

3. Activitats

– Realitzar contenidors per a classificar els diferents tipus de material.

– Anar a tirar els materials classificats al contenidor corresponent.

– Escoltar i llegir contes relacionats amb el projecte.

– Cançons i poemes sobre el medi ambient i el reciclatge.

4. Avaluació

La finalitat del projecte és que l’alumnat siga capaç de reciclar correctament i respectar el medi ambient, prenent consciència i participant activament en la classificació de deixalles que es troben en el seu dia a dia (paper de l’entre pa, bric de suc, mocadors…).

Els instruments d’avaluació serà l’observació directa dia a dia.