MATERIAL SOCIALITZAT

PROYECTO DE MATERIAL SOCIALITZADO-BANCO DE LIBROS

PROJECTE MATERIAL SOCIALITZAT-BANC DE LLIBRES

DEFINICIÓ

És un sistema de funcionament consistent en laportació d’una quota anual per alumne, que cobrisca les necessitats materials de l’alumnat. Amb aquesta quota es podrà comprar:
Material fungible: folis, retoladors, llapis, llibretes, bolígrafs, pegaments…

Material general d’ús particular: regles, flauta, compàs, …

Material de consulta: diccionaris, atlas...

 

MATERIAL DE TREBALL

 

A setembre deixareu la quota a l’AMPA perquè, l’escola s’encarregeue del material i llibres de lectura de cada grup, sols es comprarà els llibres que falten i/o els que s’hagen de canviar per estar molt deteriorats.

En cap moment es pot demanar a un alumne/a que compre material per a l’escola, ni tampoc permetre que porten de casa material que no se’ls ha facilitat des de la mateixa.

L’alumne/a tampoc podrà endur-se a casa el material que li ha estat proporcionat en el centre, aquest material és d’ús intern. Només en casos excepcionals de pèrdua o trencament d’algun material, per un mal ús del mateix, es podria sol·licitar a la família la seua reposició o abonament de l’import des de la Direcció del Centre.

                                                                               JUSTIFICACIÓ

 

Aquest sistema de gestió no és només una forma d’estalviar:

– Aconsegueix que tot l’alumnat puga disposar del mateix material (necessari per al desenvolupament del seu aprenentatge), quant a quantitat i qualitat, realitzar totes les excursions i eixides, participar en totes les activitats, tallers…

– Té implicacions metodològiques acords amb valors fonamentals que pretenem fomentar en el centre. El material socialitzat implica compartir, cuidar, respectar i fer nostre, de tots, el material que s’utilitza en el centre. Per això, des de les aules hem de transmetre aquests valors sent models d’això.

Hem de tenir en l’aula el material ordenat i classificat en diferents recipients, preocupant-nos per que aquests recipients estiguen en bon estat (ni bruts, ni trencats), i reposar-los sempre que siga necessari.

Hem de controlar l’ús del material de l’aula i tenir en compte que dit material no és individual sinó col·lectiu (Els alumnes no disposaran de les seues pròpies pintures, regles, tissores…etc. Sinó que dites materials seran d’ús comú per a tot el grup), per tant, ells mateixos han de ser responsables d’aquest material, responsables de no perdre’l, de no espatllar-lo…

Depenent del nivell i l’edat, aquest grau de responsabilitat varia i és el tutor el qual s’encarregarà d’orientar aquest procés.

GESTIÓ ECONÒMICA DEL MATERIAL SOCIALITZAT.

 

Els/Les tutors/es

Determinen i concreten les necessitats de cada aula, nivell o cicle.

Fan les diferents comandes de material als proveïdors que consideren adequats.

S’encarreguen de dur el material rebut a les aules i comprovar, en l’albarà, que el material es correspon amb la comanda.

Entreguen els albarans,factures o tiquets a les AMPES del centre encarregades de gestionar el pagament.

Duen un seguiment de les despeses efectuades.

A principi de curs es realitza un pressupost, sobre el total dels diners assignats al nivell, que es presenta en la reunió de pares/ mares quan comence el curs. En aquesta reunió, els tutors/es explicaran o recordaran a les famílies quines despeses es cobrixen amb els diners de material socialitzat, la importància i avantatges d’aquest sistema de gestió econòmica, la necessitat del pagament de la quota anual per al bon funcionament del centre, així com les conseqüències de l’impagament.

En l‘última reunió del curs es presentarà i lliurarà un balanç de les despeses a les famílies si l’AMPA ho considera aportú. Al finalitzar el curs cada nivell i especialitat ha d’haver emprat els diners que li ha estat assignat. S’haurà de reposar tot aquell material que es trobe deteriorat i guardar, el més protegit i net possible, el material que tornarà a utilitzar-se en el curs pròxim. Així mateix, s’intentarà fer una comanda bàsica de material fungible per a poder començar a treballar els primers dies del següent curs.

Les factures dels nivells de primària i infantil corresponents a les despesses de material no fungible d’aula i material fungible de tallers, trobades, activitats específiques d’aulari, seran carregades com fins ara, al compte del CRA.

La quantitat que se li adjudica a cada nivell a principi de curs s’obté de la següent forma:

En Infantil:
Quantitat de la quota X Nº d’alumnes = La quota la decideixen els tutors.

En Primària:

Quantitat de diners

100 euros / Alumnes reals = RESULTAT X Alumnes de cada nivell .

Els diners sobrants es deixaran de romanent fins a acabar el pressupost de cada cicle. S’utilitzarà segons les necessitats de

l´alumnat (eixides… ) .