VISITA DE FINA GIRBÉS

MIL VERSOS A L’ESCOLA

L’interès per la poesia en edats primerenques es desvetlla a partir del plaer d’escoltar-ne, de sentir-ne, parlar-ne i llegir-ne. Diu Gabriel Janer Manila que un dels poders del missatge poètic és suscitar en el pensament una cadena de reaccions: emoció, sentiments estètics… És com una immensa biblioteca de les emocions. Quan mestres i infants en llegeixen en veu alta i en reciten ofereixen l’oportunitat, a uns i altres, de descobrir les qualitats sensorials del text, la cadència, el valor de les paraules i, sobretot, el poder comunicatiu del poema.

A partir de la lectura i el treball dels llibres «Versos que canten i ballen» i «Versos banyats» de l’escriptora Fina Girbés al CRA s’han realitzat diferents tallers de poesia on l’alumnat ha gaudit i jugat amb la llengua amb els següents objectius:
• Fomentar la imaginació i la creativitat.
• Augmentar el coneixement sobre la vida i les coses.
• Contrarestar la tendència a la dispersió.
• Promoure la reflexió sobre el jo i el món.
• Exercitar la memòria i la concentració mental.
• Facilitar la col·laboració amb els altres.
• Millorar la dicció i la gestualitat.
• Transmetre els valors culturals lligats a la nostra llengua.

El passat divendres 21 de maig l’autora Fina Girbés ens va visitar per a oferir-nos una animació lectora que culminaria el treball realitzat per l’alumnat del centre durant les darreres setmanes. L’autora va realitzar activitats que involucraven a tot l’alumnat del centre, tant d’infantil com de
primària. Les propostes eren molt divertides i animaven a la participació dels xiquets i xiquetes, ho passàrem d’allò més bé i al final de la sessió Fina va dedicar els llibres de l’alumnat.
L’experiència ha sigut valorada molt positivament per l’alumnat i el professorat, les activitats han sigut molt motivadores i han contribuït a augmentar el gaudi i l’interés de l’alumnat per la poesia.

Gràcies a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i a autors a les aules per oferir-nos aquesta oportunitat.