VIURE L’ART A L’ESCOLA

L’Art és un recurs educatiu potent. En la vida hem d’estirar de tots aquells fils que ajuden a fer-la millor, i a la vegada anar teixint una xarxa que proporcione relacions i seguretat. Un dels fils és l’Educació Artística que ofereix l’oportunitat de triar diferents maneres d’expressar-se per créixer.

El curs passat, allà per febrer encetàrem un projecte a l’aulari de Gaianes amb la col·laboració d’Hermínia Marínez Pérez, professora titular d’escultura en la facultat de Belles Arts de Conca, doctora per la Universitat Politècnica de València i jubliada a Gaianes. Herminia junt amb Christian David Cely Morales, estudiant becat per la Universitat de Bogotá, començàren un  taller de ceràmica i fang amb l’alumnat, l’objectiu era plasmar l’ombra del Benicadell, tant estimat per nosaltres, al pati de l’escola.

L’alumnat va elaborar boles de fang de diferent tamany  i color que es van coure al forn de l’Herminia, amb tot això, esdevingué la pandèmia i la tasca va quedar inacabada. Aquest novembre férem l’esbós a la paret del pati, i hui, per fi, l’alumnat junt amb els i les mestres, amb l’ajuda i col·laboració de l’associació de famílies, l’ajuntament de la localitat i Raúl hem començat aquesta obra escultòrica.