JORNADA ERASMUS +

El dijous 17 de novembre vam celebrar les Jornades Erasmus + a l’Àgora d’Alcoi, on van participar tots els centres educatius d’Alcoi que realitzen movilitats Erasmus del seu alumnat, per a la realització de pràctiques professionals.


Aquestes han sigut organitzades per la Regiduria d’Ocupació , Empresa i Formació i per el CIP FP Batoi amb l’objectiu que alumnat que ha gaudit d’una experiècia Erasmus puguera explicar, motivar i resoldre dubtes d’alumnes interessats en tindre aquesta mateixa experiència aquest curs escolar.


Per part del CIP FP Batoi han sigut Iker Garrigós i Neus Ferri, qui han parlat de les seues vivències el curs passat quan van gaudir d’una mobilitat. Iker estudiant del Grau MItjà de Perruqueria va estar a França, i Neus Ferri estudiant del Cicle de Grau MItjà de SMX va estar a Irlanda.

XARRADA SERVEI TELEASSISTÈNCIA CREU ROJA D’ALCOI

L’alumnat de 2n del CFGM Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència dels tres grups (matí, vesprada i semipresencial) han rebut dues interessants xarrades a càrrec de les tècniques del servei de teleassistència de la Creu Roja d’Alcoi.Al llarg d’aquestes es van aboradar aspectes com les prestacions que oferix el servei i qui es pot beneficiar i com sol.licitar-lo.


Cal destacar la informació transmesa en quant al funcionament de la UNITAT MÒBIL amb la que compta la Creu Roja d’Alcoi i les situacions amb les que s’han anat trobant quan acudeixen als domicilis per donar resposta a les alarmes.Finalment van fer una demostració de com utilitzar la cadira “raizer”, utilitzada davant de les alarmes per caigudes.

Visita a ETSINF i museu d’informàtica

El passat 15 de novembre els alumnes de 1r i 2n d’ASIX van visitar l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (Universitat Politècnica de València). A més a més, vam fer una visita guiada al museu d’informàtica. Aquest museu ofereix un recorregut a través de les últimes dècades de la història de la Informàtica.

Per poder accedir al museu, els alumnes com els professors van haver de pagar una entrada Sostenible en forma de RAEE (Residus d’Aparells Elèctrics i Electrònics) com un mínim gest amb el futur del nostre planeta.

PROJECTE AULA EMPRÉN

Dilluns passat el Departament de FOL vam tindre l’oportunitat de visitar als compañer@s de l’IES Cap de l´Aljub de Santa Pola i l’IES Ramón y Cajal de Múrcia. Va ser una experiència molt enriquidora on vam poder comprovar in situ com s’apliquen les noves metodologies, els projectes innovadors i les noves idees dins de l’aula. Vam poder veure com treballen amb l’alumnat dins de l’aula d’emprenedoria. Maneres d’entendre la docència on l’esperit emprenedor i la intel·ligència emocional són fonamentals en la formació i desenvolupament de l’alumnat. 

 
Moltes gràcies, Antonio Guirao i Marly Cordones Garcia per aportar-nos tantes idees per al projecte d’Aula Emprén que estem desenvolupant en el nostre centre. Ha sigut un plaer poder compartir idees amb vosaltres. 

LEGO SERIOUS PLAY

El CIPFPBATOI aposta per la innovació educativa: metodologia LEGO SERIOUS PLAY

La darrera setmana el grups de 2n de RESTAURACIÓ, 2n de TASOC, 2n de SMX, 2n de Perruqueria, 2n d’APSD, 1r d’Assistent a Direcció, 2n d’Estètica i 1r de ASIX, han utilitzat la ferramenta de Lego Serious Play (LSP) per a treballar aspectes tant importants com la creativitat, la reflexió, la comunicació i la resolució de problemes o conflictes dins del moduls d’Empresa i Iniciativa Emprenedora (EIE) i Formació i Orientació Laboral (FOL). Aquesta metodologia està reconeguda a nivell mundial i és utilitzada per empreses com ara la NASA, Google o Coca-Cola per a potenciar la innovació. 

El passat mes de juliol,  professorat del departament de FOL, Administració i Serveis a la Comunitat es vàren formar en l’utilització de la metodologia. 

En què consisteix? En jugar d’acord amb unes normes. El moderador formula la pregunta o repte i cada participant construeix el seu propi mòdel 3D de Lego. Aquests mòdels ens serveixen per a explicar mitjançant metàfores el que s’ha volgut representar. Tots els mòdels representats ens serviran per a iniciar un debat grupal, sempre buscant la comunicació asertiva i la búsqueda de solucions comuns i conjuntes al problema (o situació) prèviament plantejat. 

Es tracta d’una nova visió de l’aprenentatge que es deslliga de l’educació tradicional, i busca ensenyar i aprendre des d’una perspectiva lúdica, treballant l’expresió comunicacional.  

Per què utilitzar aquesta metodologia? Sabem més del que creem saber. Quan utilitzem les mans per a aprendre, es desenvolupa un procés complex que genera una forta càrrega emocional. En conseqüència, els pensaments i idees que es construeixen amb les mans no sols tendeixen a expressar-se en major detall, sinó que a més es comprenen i recorden amb major facilitat. 

A més, cal destacar que totes i tots participen, per la qual cosa no es perd cap idea. Totes les persones participants han d’explicar el seu mòdel per la qual cosa, ningú queda eclipsat per les aportacions d’altres membres de l’equip. 

L’alumnat participant ja està desitjant  tornar a utilitzar la metodologia. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies