Intel·ligència Artificial – Vehicle autònom

Des de l’àrea d’Usos Digitals del CIDA i amb l’objectiu de dinamitzar l’experimentació, la innovació i la investigació digital en tots els sectors relacionats amb les famílies professionals de la Formació Professional, s’han adquirit cinc kits d’introducció a la Intel·ligència Artificial compostos per:

• Xassís de cotxe de radiocontrol.
  • Jetson Nano, un ordinador xicotet i potent dissenyat per a impulsar aplicacions i dispositius bàsics basats en IA.
  • Una cambra montable en el xassís del cotxe.

Els kits van ser repartits als següents centres:

• IES El Caminàs de Castelló.
  • CIFP de Xest.
  • IES La Torreta d’Elx.
  • IES Severo Ochoa d’Elx.

Amb el propòsit que l’alumnat d’aquests centres es familiaritzaren amb el processos associats a la IA i especialmente a la conducció autònoma.

Aquests centres imparteixen diverses families professionals (Informàtica i Comnunicacions, Transport i Manteniment de vehícles, Electricitat i Electrònica) els quals podrien col·laborar entre si per a aconseguir que, aplicant IA, el model de cotxe i, per què no, karts o cotxes reals conduïsquen autònomament en un circuit.

Objectius:

Curs 2021-22Curs 2022-23
Compartir dades d’entrenament.Grup de traball: generar material útil per a altres centres (videotutorials, etc..).
Atracció d’alumnat mitjançant una exhibició al final de curs en fira/competició/esdeveniment presencial.Crear xarxa de col·laboració amb altres centres, i idealment, altres famílies professionals.
Proposar un projecte propi col·laboratiu per a realitzar en 2022-23.
Treballar amb metodologies innovadores (ACBR).