ERASMUS + (Dia 1)

El curs 2023/24 CEIP Teodoro Llorente participa com a soci del consorci Erasmus+ DIGINCLUTED,  coordinat per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació.

COMENCEM PROJECTE ERASMUS!

El nostre centre, CEIP Teodoro LLorente, hem sigut seleccionats en el consorci d’Erasmus + KA121 DIGINCLUTED
Dintre d’aquest consorci, algunes docents del centre podran fer una mobilitat a dos països europeus per poder formar-se en aspectes relacionats amb la Inclusió Educativa i les Aules Transformadores a través d’experiencies de Job Shadowing.
Una es realitzarà a Tesalonica (Grècia) que es durà a terme al mes de maig i l’altra es realitzarà a Geraardsbergen (Belgica) al mes d’octubre.
Aquest és el punt d’inici per internacionalitzar el nostre centre i formar part de la xarxa de centres d’Erasmus + i poder aprofundir i aportar la nostra experiència en els programes europeus.

El projecte DIGINCLUTED 2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952 està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del centre i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que puga fer-se de la informació ací difosa.

PRIMERA MOBILITAT. TESSALÒNICA

Dia 0. A les 6 de la vesprada ens juntaren a Manises per a començar la nostra primera visita. Oscar, Maria, Kike i Juanjo de 4 centres diferents amb destó Tesalónika.

Dia 1. Hui, dilluns 20 de maig, els CEIP Teodoro Llorente, CEIP Doctor Vicente Trenco i CEIP Sant Miquel, a les 9 hem començat la visita a la Primera Escola Experimental de Tessalònica. Ens ha rebut la directora, Chrysanthi Gerani, i la sots directora, Athina Malea que és la mestra d’anglès encarregada d’acompanyar-nos en la nostra estada.
Després de les presentacions i d’ensenyar-nos les instal·lacions ens han presentat el programa d’activitats de la setmana

Hem presentat les característiques del sistema educatiu valencià, la realitat dels nostres centres locals i hem conegut com s’estructura d’educació primària i secundària en Grècia així com la carrera professional docent. L’Educació Primària compren l’etapa de 6 a 12 anys. L’Educació Secundària es divideix en dos etapes de tres anys, la primera obligatòria i la segona, d’altres tres, enfocat cap a la universitat i un altre itinerari de formació professional.
Les escoles experimentals en Grècia estan connectades amb la investigació universitària en pedagogia i metodologies. Els primers estudis sobre l’impacte de diferents metodologies es duen a terme en aquest tipus d’escoles i després es traslladen a la resta d’escoles de tot el territori. Estan molt bé considerades socialment i tenen una gran demanda per entrar a estudiar en elles. L’entrada escoles experimentals de secundària requereix d’una prova perquè la demanda és més alta que les places disponibles.

Amb Athina hem debatut i comentat els reptes els quals s’enfronten les escoles amb el nou paradigma del currículum a nivell europeu amb una mirada competencial i una aposta per la digitalització educativa.

A més, hem pogut visitar l’aula d’informàtica en la qual el professorat especialista duu a terme diferents projectes de programació i robòtica a l’aula. L’alumnat de tot el centre té una hora de classe aquesta aula durant tot el curs.