ERASMUS + (Dia 4)

Al dia de hui hem pogut veure el treball que es realitza en competència digital: programació i llenguatge computacional, ambdues observacions han estat molt interessant i divertides.

Com sempre, a les classes durant aquesta setmana, el treball de ritme és el protagonista. La nostra amiga ja quasi tenia preparada la coreografia d’Espanya.

Crida l’atenció que el mestre d’informàtica, Kostas, usa el servidor del Lliurex, no oficial del ministeri d’educació, que connecta des de l’aula d’informàtica del centre, es troba més comode amb eixe.

A la primera de les observacions hem vist l’ús de la plataforma Mind+ de l‘empresa DF Robots (similar a l’Scratch). L’alumnat aprèn el llenguatge de programació, i ha de realitzar un producte final atenent a les indicacions que el mestre va donant al temps que avancen.
També ens comenta que solament treballa una hora setmanal amb els diferents grups, i no dona temps a avançar tot el que li agradaria, però la motivació dels xiquets i xiquetes és molt elevada. Així mateix, també ens indica que, com que porta diversos anys amb els grups, ja són capaços de realitzar alguns productes de cert nivell.

L’altra observació ha servit per veure la plataforma “Astro Pi”, on l’alumat ha realitzat un projecte de construcció d’una nau espacial. Cada centre participant rep una placa “Raspberry Pi”; una placa de programació (ordinador menut), on els centres participants escriuen el codi d’un programa. Aquesta placa es enviada, juntament amb la resta de plaques dels centres participants a un satèl·lit. Aquest treball es realitza en col·laboració amb la Universitat, i reben les dades de cada placa en el moment que s’està executant el programa. Per aquest treball han rebut una certificació de l’Agencia Espacial Europea.

Per a finalizar el matí, hem assitit a una clase de 1r d’Educació Primària, on també estaven iniciant-se a l’Scratch.

Ens agradaria remarcar que la xarxa, la connectivitat, els endolls per als dispositius són molt més deficients que els dels nostres centres.

Per la vesprada vam fer un poquet de turisme i vam anar a veure «Les Tombes Reials». Espectacular