Conoce el centro

Video cole

Historia del centro

 

75é Aniversari de «Les Escoles»

 

     A la dècada dels anys vint la situació educativa a Llíria es trobava amb serioses mancances, ja que escola, com a tal sols existia «Sta. Ana» dedicada a la educació de xiquetes, mentre que els xiquets rebien classes a locals disseminats pel poble. Va ser en aquestes circumstàncies, quan l’Ajuntament, replegant el sentir i les inquietuds ciutadanes, es va plantejar la construcció d’un grup escolar. 

     Després d’estudiar les distintes opcions es decidí per uns terrenys situats a la partida de Mura. A l’any 1927, es formalitzà l’adquisició dels terrenys i a continuació la construcció del desitjat grup escolar.

      Les obres van tindre que ser interrompudes per l’aparició de troballes arqueològiques. Però a la fi superades totes les dificultats, el centre va ser inaugurat el diumenge 18 d’octubre de 1.931. a l’acte es convidà el Ministre d’Instrucció Pública, Don Marcelino Domingo i van assistir els membres de la Corporació Municipal, presidida per l’alcalde, Sr. Martínez Blat, el Consell local d’Ensenyament, les dues Bandes de Música, així com nombrosos ciutadans i ciutadanes, conscients de la importància que pel futur de Llíria representava aquesta efemèrides. 

     

     La construcció de «LA ESCOLA», no sols va suposar l’edifici, sinó que, les escoles de SANT VICENT aconseguiren donar a tota la població de Llíria la categoria a l’ensenyament, que es mereixia.

      Dotada de dos pavellons, els dels xics (que per fi tingueren un lloc d’ensenyament) i el de les xiques. A més d’un ampli espai dedicat a pati, alts sostres i grans finestres que proporcionaven llum i ventilació a tot l’edifici. Va començar el seu camí fins als nostres dies, un dels edificis més emblemàtics del nostre poble. Arrelat amb la nostra història (està construït damunt restes romanes), ha proporcionat educació i cultura a generacions i generacions de llirians i llirianes, participant activament en la formació de grans professionals de tot tipus, de grans esportistes i com no, de grans músics. I no tan sols ha estat utilitzat com a centre educatiu, sinó que també ha cobert altres necessitats del poble: com a hospital, com a refugi, com a centre cultural i d’exposicions, com a Conservatori de  Música, etc.

 

     Malgrat els quasi 75 anys de funcionament del col·legi Sant Vicent com a centre escolar, no va ser fins el 16 de gener de 1978 quan un grup de mares i pares desinteressadament i conscients de la necessitat d’involucrar-se en la vida educativa dels seus fills, es van constituir oficialment com la primera junta de mares i pares d’alumnes del col·legi i possiblement del nostre poble.

     

     Aquells pares i mares elaboraren l’estatut pel qual les següents AMPA s’han anat regint i que tenia com objectius principals l’integració de Pares i Professorat en la tasca educativa dels seus fills, ajudar els Pares a perfeccionar-se com educadors i així com facilitar prestacions econòmiques a aquells a alumnes que ho necessitaren per tal de completar la seua educació.

 

     Formaren aquella primera junta del nostre col·legi: president: D. Marcelino García, vicepresident: D. Alfredo Oliver, Secretari: D. José Esteve Murgui, Tresorer: D. Juan Verdeguer, Vocals: D. Emiliano Toledo, D. Carlos Saiz, Dª. Francisca Más, D. José Montecatini, D. Abelardo Meléndez, D. Idelfonso Bañuls, D. Miguel Alcocer, D. Abundio Merino, D. Miguel Martín, D. Vicente Mazzolari i Dª. Natividad Collantes.

 

     Per tots aquets motius, la Comunitat Escolar volem commemorar l’aniversari de «LES ESCOLES» i no sols pel magnífic edifici, ja que poc es podria fer amb tan sols un edifici, sinó que volem recordar i homenatjar a tots aquells mestres, alumnes, pares, autoritats, etc, que amb esforç i il·lusió han fet possible un ensenyament digne i de qualitat fent millorar la nostra ciutat de Llíria.

 

 

 

Commemoració del 75é aniversari del CEIP Sant Vicent Ferrer.

Llibre de festes de Sant Miquel 2.006.

 

 

 

Historia II

CAP AL SEGLE XXI CONTINUEM FENT ESCOLA

             En el nou segle XXI el centre ha continuat la seua tasca educadora i innovadora apostant per una educació de qualitat, i científicament contrastada i avalada per la investigació educativa i per la comunitat científica internacional, i així donar la millor resposta educativa a les necessitats de l’actual societat. Això ha suposat que les mestres i els mestres tinguérem un esperit de formació continua per donar aquesta resposta.

PRTG | BS Consultores https://portal.edu.gva.es/46004838/es/actuaciones-educativas-de-exito/tertulias-pedagogicas/

            Des del curs 2012-2013 començarem a implementar les Actuacions Educatives d’Èxit (AEE) presentades pel projecte d’investigació educativa INCLUD-ED dins del VII Programa Marc de la Unió Europea, que ha estat fins ara el projecte d’investigació (I+D) més gran del món centrat en l’educació. El projecte presenta les actuacions que estan considerades fins ara com les millors per aconseguir l’èxit de l’alumnat i la millora de la convivència.

PRTG | BS Consultores https://portal.edu.gva.es/46004838/es/actuaciones-educativas-de-exito/

         A partir d’eixe moment en el centre s’inicia un procés de transformació socioeducativa junt a tota la comunitat, desenvolupant de manera transversal aquestes AEE (Grups Interactius GI i Tertúlies Literàries Dialògiques TLD) en diferents nivells i diferents àrees, però també formació de familiars, formació del voluntariat, comissions mixtes … per afavorir la participació educativa i decisiva de les famílies en el centre i aconseguir conjuntament el somni de la millora en el rendiment i la convivència.

        Es desenvolupa altra AEE: Model Ddialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes (DDPRC). Amb aquesta actuació es pretén previndre els conflictes i contribuir a erradicar la VdG a través del diàleg.

        Tot aquest procés de transformació del centre continua amb la celebració de la I Assemblea General en juny de 2014, amb el ponent convidat en Ramón Flecha, catedràtic de sociologia de la Universitat de Barcelona i coordinador del projecte d’investigació abans esmentat. En eixe moment es decideix la transformació del CEIP Sant Vicent Ferrer de Llíria en un Comunitat d’Aprenentatge (CdA), tal i com s’impulsa des d’INCLUD-ED. En aquesta decisió també participen les famílies del centre junt a l’alumnat i el professorat. A partir d’eixa decisió creem xarxa junt a altres centres que també són CdA en la comunitat i en la resta del territori nacional i internacional.

         Poc a poc el centre es constitueix com un referent pel seu procés de transformació i per la seua trajectòria en el desenvolupament d’aquestes actuacions. Això ha fet que rebem constantment visites i consultes de diferents centres de la comunitat i d’altres comunitats per aclarir dubtes i recollir idees conjuntament sobre com impulsar processos semblants en cadascuna de les realitats. Cal destacar també que cada vegada comptem amb més alumnat de pràctiques de diferents universitats i institucions que ens proposen col·laborar en l’escola.

         Des del centre hem recollit aquest procés i els resultats aconseguits any darrere d’any en els projectes d’investigació i innovació educativa presentats a les diferents convocatòries de la Conselleria d’Educació.

 En 2015 tinguérem l’honor de presentar un panell en el IV Congrés Internacional Multidisciplinar d’Investigació Educativa (CIMIE) amb el títol : «L’impacte de les AEE en la direcció dels centres».

 En 2017 aconseguirem la menció d’honor del premi a l’Acció Magistral organitzat per la Fundació d’Ajuda contra la Drogaddicció (FAD), la Comissió Nacional Espanyola de cooperació amb la UNESCO i el BBVA.

 Sa Majestat la Reina Letizia ens va fer entrega de dit guardó en Madrid el 18 de desembre de 2017. Això ha fet que l’escola pública de Llíria, el CEIP Sant Vicent Ferrer ha estat present en articles o mitjans de difusió comarcal i nacional com el diari Levante, el suplement aula d’aquest mateix diari, en la web del premi nacional Acció Magistarl, o la web de la casa real.

 El dia 22 de setembre de 2018 l’alcalde i president del plenari de la ciutat de Llíria en Manuel Civera Salvador va otorgar a l’escola pública de Llíria CEIP Sant Vicent Ferrer la Medalla de la Ciutat.

 Els dies 11 i 12 de novembre de 2019 la Comunitat Educativa CEIP Sant Vicent Ferrer de Llíria, va estar a Brussel·les representant a Espanya al congrés «Supporting Key Competences Development: Learning Approaches and Environments in School Education», «Suport al desenvolupament de competències clau: enfocaments i entorns d’aprenentatge en l’educació escolar». Allí s’exposaren i es varen debatre exemples d’aquests enfocaments i entorns d’ensenyament, incloent-hi aprenentatge basat en projectes, aprenentatge transversal o aprenentatge en col·laboració amb voluntariat o actors externs, amb l’objectiu de tenir un conjunt d’accions polítiques concretes, adaptables a nivell nacional, que poder introduir a les escoles de tota Europa

         En quant al nostre alumnat tenim l’orgull de dir que és premiat cada any en les diferents convocatòries dels premis extraordinaris de la Conselleria d’Educació, tenint inclús el privilegi de presentar aquest acte en el Palau de les Arts front a centenars d’alumnes de la seua edat i les seues famílies.

PRTG | BS Consultores https://portal.edu.gva.es/46004838/es/premios/

         L’alumnat ha sigut premiat també en l’Olimpíada Matemàtica i en els Premis Sambori. Cal destacar també que l’alumnat de 6é ha presentat l’experiència del centre en els GI en el mateix Palau de les Arts front a una ampla audiència de professorat de tota la comunicat en el intercanvi d’experiències innovadores en la Jornada Edusionat organitzat per Conselleria en 2016.  

PRTG | BS Consultores https://www.youtube.com/watch?v=1tmP3n5QvPY&feature=emb_logo

       Finalment, mereix destacar també que som l’única escola de la localitat i de les poques en la comarca que comptem amb un aula CiL per donar la millor resposta educativa a l’alumnat amb autisme oferint els recursos personals específics i els materials i metodologies adients per fer realitat la inclusió de les persones amb diversitat funcional en la societat.

PRTG | BS Consultores https://portal.edu.gva.es/46004838/es/aula-cyl/

       Continuem en aquest nou segle impulsant i desenvolupant la tasca educadora i els principis democràtics de convivència pacífica que sustenten l’educació en valors, apostant per aconseguir el màxim rendiment i l’èxit educatiu del nostre alumnat. Ens basem en les evidencies científiques per tal desenvolupar aquesta tasca amb rigor i des de l’escola pública formant ciutatants i ciutadanes competents i amb capacitat per desenvolupar-se en la societat i per a aconseguir un món mes igualitari i pacífic.

          Com diu Paulo, Freire en «Cartas a quien pretende enseñar» Ed. Siglo XXI:

         «Nosotros somos militantes políticos porque somos maestros y maestras. Nuestra tarea no se agota en la enseñanza de la matemática, de la geografía, de la sintaxis o de la historia. Además de la seriedad y la competencia con que debemos enseñar contenidos, nuestra tarea exige nuestro compromiso y nuestra actitud a favor de la superación de las injusticias sociales.»

       

         La idea que recull com fem aquesta tasca és: Amb il·lusio i ciència.

La nostra revista

Buenas prácticas

Lipdub