Amb quina finalitat es va iniciar aquest procés?
Al curs 2012-2013 s’organitzà el primer grup de formació compost per familiars i alumnat de
pràctiques disposats a col·laborar en els grups interactius.
Quan vam començar aquest projecte sabíem que el que no férem entre tots i totes no seria un
camí cap a l’èxit educatiu. Posar en marxa els grups interactius, endinsar-se en el món de les
tertúlies dialògiques, avançar cap a la comprensió de què las famílies del nostre alumnat són
fonamentals per a què aquest tinga èxit en l’escola, exigeix brindar oportunitats a què pares,
mares, mestres jubilats, alumnat en pràctiques, ex alumnes, veïns del barri… compartisquen amb
els nostres alumnes temps i espai, dintre de l’escola.
Avui al voltant de 60 persones acudeixen assíduament a les aules del nostre centre. L’excitació i el nerviosisme que acompanyava la seua presència les primeres vegades han deixat pas a una tranquil·litat en el professorat i a una complicitat patent entre alumnat i voluntariat.
Les aules d’Educació Primària reben periòdicament visites de persones voluntàries per a realitzar grups interactius de llengua, matemàtiques, tutors lectors i educació física.
Què aporta la col·laboració del voluntariat?
Les persones voluntàries aporten frescor, no importa l’edat que tinguen ni el parentiu. La seua presència anima las sessions amb les seues interaccions en el centre.
El voluntariat es fa conscient de les dificultats que entranya l’acompanyament diari dels nostres alumnes per part del professorat. Així és com la tasca docent es fa més comprensible i, en conseqüència el respecte del mestre i la mestra creix. com fem el nostre treball, llevem el vel a una ocupació que romania oculta darrere de la porta tancada de l’aula i, a la vegada, donem l’autoritat a qui participa dinamitzant els grups interactius. La qual cosa té un gran impacte en l’alumnat i en la pròpia persona que es presta desinteressadament a ajudar-los.