Infantil 5 anys B
Aquest blog és una “finestreta” per a poder entrar a la nostra classe, la classe dels lleons. Un lloc per a compartir vivències i coneixements amb les famílies. Esteu tots convidats!
Amb la música s’afavoreix l’aprenentatge d’una manera senzilla, efectiva
i divertida.
Enguany aprenem els mesos de l’any amb una cançó que els agrada molt de Dàmaris Gelabert “Mesos de l’any”.
Us deixe un audio d’un tros de la cançó cantada pels “lleons”.
Per aconseguir despertar l’interés al llenguatge escrit, és important que l’aprenentatge siga significatiu per als xiquets i que desperte el seu interés. El seu nom propi és el primer text que un xiquet vol reconéixer (llegir) i escriure. També és interessant per a ells el nom del seus pares, dels seus amics… perquè estan carregats de significats positius. Per això es motiven molt quan fem jocs utilitzant-los.
En aquest cas, hem jugat amb el nom d’Emma, que era la protagonista del dia. Hem començat afegint i llevant lletres del seu nom i cada xiquet havia de llegir una paraula. Després, eren ells els que havien d’inventarse una paraula que tinguera algunes lletres del nom
d’Emma i escriure-la.
Els xiquets són capaços d’entendre números o de fer operacions, però quan han de resoldre
problemes la cosa és més complicada.
En la classe dels lleons entrenem tots els dies i aprofitem qualsevol moment per a crear un
problema que hagen de resoldre. Per exemple, si arriba un xiquet tard, preguntem “ si estem
en classe 13 alumnes i ha vingut un amic més, quants som ara? “ o “si estem 15 xiquets a
classe i dos no es queden al menjador, quants xiquets aniran hui al menjador?”
Un altre recurs que utilitzem és inventar-nos problemes. Ells poden triar els noms de les
persones que apareixeran en el problema, el que van a comprar, la quantitat que van a
utilititzar… i el representem per a porder entendre-ho millor.
No hi ha millor manera d’aprendre que jugant. Per això, totes les setmanes fem tallers manipulatius per aprendre matemàtiques y llengua de manera lúdica. Normalment van girant per equips, però hui els ha agradat molt un bingo de síl·labes, i com eren poquets, hem decidit jugar tots junts.
Durant estos dies hem estat trobant síl·labes y llegint-les. Apareixien de dos en dos, i les ajuntaven per a veure quina paraula inventada ens havia eixit. Al mateix temps, hem estat completant la nostra ruleta, pel que hui ja la teníem preparada per a poder jugar al bingo.
Tot un èxit!
Una de les activitats per a descobrir els nombres és fer descomposicions.
Des dels 3 anys hem contat molt i moltes coses, cap avant i cap arrere… i hem aprés a compondre i descompondre nombres.
Aquest matí hem fet un dels nostres “sols”. Triem un número que siga significatiu per a ells: els xiquets que han faltat, les lletres que té el nom del protagonista de la classe…cada xiquet fa una operació per aconseguir el número triat i aconseguim fer coses tan fantàstiques com podeu veure.
- « Anterior
- 1
- 2
- 3
- 4