PROGRAMACIÓ DEL 21 AL 24 ABRIL

 Aquestes activitats s’han de realitzar al llarg de la setmana. Podeu organitzar-vos per a fer-les com vulgueu. A més d’aquestes activitats també hi ha altres d’ampliació, en una altra entrada, per a qui vulgui treballar més.

RUTINES (fer cada dia)

– Buscar en un calendari real el dia de la setmana i el número. Escriure la data completa en un full (dia de la setmana, número, mes i any). En majúscula i minúscula. Mirar per la finestra l’oratge i apuntar-lo en un full: sol, núvols, pluja… Poden dibuixar l’oratge que fa també. En el mateix full escriure nom i cognoms en minúscula, amb la vostra ajuda. Fer l’activitat de la caixa de les lletres.

LECTOESCRIPTURA

  • LA CAIXA DE LES LLETRES

Material:

– Una caixa

– Fulls

– Retoladors, pintures, pegatines…

ELABORACIÓ: (ho poden fer els xiquets i xiquetes amb la vostra ajuda)

– Decorar la caixa.

– Escriure a la tapa “La caixa de les lletres”.

– Retallar fulls en diversos quadrats.

– Escriure en cada trosset de paper una lletra.

– Doblegar cada paper i ficar-lo dins de la caixa.

FUNCIONAMENT:

Cada dia s’agafa un paper de dins de la caixa i es treballa la lletra. El paper no es torna a deixar dins de la caixa, per a no repetir la lletra.

– Pensar paraules que comencen per la lletra que han tret de la caixa.

– Pensar paraules que contenen la lletra.

– Buscar per casa objectes que comencen per la lletra. Podeu enganxar un paper amb la lletra damunt de l’objecte que s’ha trobat.

                                                                                  

  • Elaborar el “LLIBRE DE LES LLETRES”:

– Elegir dos o tres paraules de les que heu pensat.

– Fer un dibuix de cada paraula.

– Escriure la paraula (intentar que escriguen els xiquets i xiquetes a soles la paraula, encara que es deixen alguna lletra).

– Contar les vegades que es repeteix la lletra en la paraula, el número de lletres que conté la paraula i les síl·labes.

– Poden escriure una frase amb la paraula que han pensat.

 

 

 

 

 

 

  • EXPERIMENTEM AMB LLETRES

– En aquesta activitat usarem la ciència per a sorprendre als xiquets i animar-los a escriure lletres sobre una safata amb bicarbonat sòdic.

Per a escriure usarem vinagre blanc, tenyit amb colorant alimentari.

Podem escriure amb comptagotes o pots dosificadors. En mesclar-se el bicarbonat amb el colorant es produeix una reacció química àcid-base que genera bombolles (CO₂) i és visualment molt bonic i sorprenent.

És aconsellable posar una capa molt fina de bicarbonat, així quan estiga ja tot tenyit, es retira i es posa més per a poder fer més lletres.

LECTURA

En els següents enllaços els xiquets i xiquetes poden practicar un poc la lectura.

https://clic.xtec.cat/projects/lletres2/jclic.js/index.html

http://www.edu365.cat/primaria/catala/entrena/cos.html

COMPRENSIÓ

En el següent enllaç els xiquets i xiquetes poden escoltar diferents contes. Amb ells poden treballar la comprensió atenent a una sèrie de preguntes sobre el fil de la història:

  • De que tracta el conte?
  • Quins personatges aparèixen?
  • Què ha passat?
  • Què és el que més t’ha agradat?

https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/tots-els-contes/

 

GRAFOMOTRICITAT

Han de repassar les espirals i les vocals que trobareu en el PDF. Qui no puga imprimir-les pot fer-les en un full o llibreta. Per a veure les fitxes heu de clicar davall on diu «Clica PDF».

Clica PDF

MATEMÀTIQUES

Ací teniu un joc per a treballar les sumes en familia. Podeu veure’l i imprimir-lo en el següent PDF:

Clica Joc sumes PDF

A més, en el següent enllaç hi ha una serie de jocs logico-matemàtics i jocs de paraules per a treballar l’atenció i la memòria.

https://clic.xtec.cat/projects/racopens/jclic.js/index.html

ART

SIMETRIA

Material: Un full i pintures (aquarel·les o tèmperes)

Dobleguem el full per la meitat i pintem amb pintures la meitat del cos d’una papallona seguint la línia de divisió del paper (aquest serà l’eix de la simetria). A continuació s’ha de plegar per la línia marcada procurant que la pintura passi a l’altra meitat que no hem pintat, així completarem el cos de la papallona. Finalment, li poden pintar el ulls i les antenes.