ROBÒTICS

Imagen      

CEIP MEDITERRÁNEO

 

 

TÍTOL DEL PROJECTE: «ROBÒTICS: APRENEM I COMPARTIM»

ÀREES IMPLICADES: LLENGUA CASTELLANA I VALENCIANA, ENGLISH, MATEMÀTIQUES, CIÈNCIES I ARTÍSTICA.

PRODUCTES FINALS:

  • JOCS I TREBALLS AMB SCRATCH
  • PARTICIPACIÓ A LA EU ROBOTICS WEEK
  • PARTICIPACIÓ A L’HORA DEL CODI. SCRATCH DAY
  • PROGRAMACIÓ DE ROBOTS

 

CONTEXT: El Projecte ha estat presentat a la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana en la convocatòria del present curs per a Projectes d’Innovació i Investigació dels centres escolars.
El Projecte es durà a terme a les aules de 1er i 2n de primària.

AMB MOTIU DE LA CELEBRACIÓ DE LA SETMANA ROBÒTICA EUROPEA (#ERW2017) ENS SUMEM A L’ESDEVENIMENT AMB LA REALITZACIÓ D’ ACTIVITATS A L’ AULA D’ INFORMÀTICA, TAMBÉ A LES AULES I AMB LA PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES.
EL PROJECTE ES REALITZARÀ DURANT TOT EL CURS FENT ACTIVITATS I SUMANT-NOS A MÉS INICIATIVES JUNT A ALTRES CENTRES ESCOLARS.

JUSTIFICACIÓ: La robótica permet treballar l’aprenentatge basat en problemes i projectes de forma senzilla i divertida, convertint-la en un mitjà per a desenvolupar les competències clau i aprofundir en temes de socialització, iniciativa, creativitat, lideratge i treball col·laboratiu.
 
L’aprenentatge amb robòtica educativa és interdisciplinar perquè amb ella es treballen de manera simultània diferents àrees: ciència, tecnològia, matemàtiques inclús l’art, generant innovació i creativitat en el procés.
 
Les noves eines, com les tablets, i equips de robòtica senzills milloren l’aprenentatge i afavoreixen el treball cooperatiu, permeten el desenvolupament d’habilitats cognitives, així, com l’adquisició de competències digitals. A més a més constitueixen una font de recursos didàctics que doten d’un component motivacional afegit a les activitats escolars afavorint l’atenció a la diversitat.

OBJECTIUS:

  • Dur a terme una acció integral que millore la qualitat de l’educació.
  • Desenvolupar  les competències i valors en l’alumnat.
  • Continuar el Projecte començat el curs passat a l’aula de segon.
  • Elaboració d’un Plà d’Innovació de centre, a tres anys, amb la integració tecnològica progressiva en el Currículum.
  • Implementar un paradigma d’aprenentatge centrat en l’alumnat.
  • Promoure una actualització metodológica (metodològies actives/ABP) i de l’avaluació.
  • Continuar desenvolupant la competència digital docent i aconseguir alta participació del claustre al Projecte.
  • Accedir a continguts curriculars d’una manera innovadora.
  • Superar reptes diaris posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades    amb diferents àrees curriculars.
  • Iniciar-se en el llenguatge de programació de manera natural i lúdica.
  • Valorar la robòtica educativa como un recurs més per l’aprenentatge.
  • Despertar la curiositat pel món de la robòtica.
  • Fomentar l’ús del Valencià en diferents contextos educatius.
  • Participar en Projectes col·laboratius amb altres centres.
  • Col·laborar amb famílies del centre.
  • Realitzar Jornades de «Portes Obertes» per a una major implicació de tota la comunitat educativa.
  • Participar en events com Jornades, exposicions, xerrades, etc

CRONOGRAMA, CURS 2017-18:

1er TRIMESTRE

  • OCTUBRE:

Activitats amb Scratch, publiquem i compartim.
Activitats amb Makey-Makey. Code.org, Code Monkey
Amb les tablets:  Realitat Augmentada. Lightbot.
Activitats amb els kits de robótica: Bee-Bot, Blue-Bot i Pro-Bot. Lego wedo
Xerrada d’experts.
Jornada de portes obertes.
Lloc: Aula d’Informàtica. Aules
Activitats amb Scratch i Codis QR:
                           -Contes i Històries nadalenques
                           -Tarjetes de nadal amb codis QR amb veu.
Exposició/ Publicació  dels productes finals.

  • NOVEMBRE:

Participació al Projecte col·laboratiu EU ROBOTICS WEEK amb:
                          -Utilitzem noves Apps amb les Tablets
                          -Scratch, Code, codis QR
                          -Bee-Bot (Infantil, 1er i 2n), Blue-Bot (3er I 4rt), Lego (5é I 6é)
                          -Producte final: conte, joc, animació, etc
                          -Publicació i difusió. Jornada de portes obertes.
                           Xerrada d’experts
                          -Hangouts amb altres centres implicats.
                                       Lloc: Aula d’Informàtica. Aules

  • DESEMBRE:

Activitats amb Scratch i Codis QR:
                          -Contes i Històries nadalenques
                          -Tarjetes de nadal amb codis QR amb veu.
Exposició/ Publicació  dels productes finals.

2n TRIMESTRE

  • GENER, FEBRER I MARÇ:

Participació al Projecte col·laboratiu EU ROBOTICS WEEK amb:
                          -Utilitzem noves Apps amb les Tablets
                          -Scratch, Code, codis QR
                          -Bee-Bot (Infantil, 1er i 2n), ZOWI (3er I 4rt), Lego (5é I 6é)
                          -Producte final: conte, joc, animació, etc
                           -Publicació i difusió. Jornada de portes obertes.
                           -Xerrada d’experts
                           -Hangouts amb altres centres implicats.
                                       Lloc: Aula d’Informàtica. Aules
3er TRIMESTRE

  • ABRIL, MAIG I JUNY:

JORNADES SCRATCH DAY DE PORTES OBERTES.
Tancament del Projecte i Memòria del curs.