SOM CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES

La classe dels esportistes, al segon trimestre, han fet un projecte molt interessant sobre la matèria i l’energia anomenat SOM CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES.

La primera activitat que vam fer, va ser imaginar-se un científic. Vam apuntar les idees en la pissarra. Hi havia moltes idees que coincidien, per exemple, que era un home, amb monyo blanc i desfet, portava a les mans provetes, i tenia un aspecte un poc «boig».
Aleshores, vam posar a la pissarra digital exemples de científiques espanyoles importants, per a veure que aquesta idea que solem tindre dels científics, és bastant errònia.

Després, vam posar a una cartolina, les idees prèvies que teníem sobre la matèria i l’energia.

Després, vam fer unes quantes experiències per a explicar que matèria és tot allò que té massa i volum. Vam pesar objectes amb la bàscula i vam calcular el volum dels objectes al més pur estil Arquimedes.
A més, vam comprovar que l’aire té massa i volum.

També vam parlar dels canvis en la matèria, tant físics, com químics. Vam formar un núvol en una botella, per a veure com funciona la condensació que provoquen els núvols.

També vam recol·lectar diferents objectes fabricats amb diferents materials, per tal de recollir, en una taula, quines són les propietats de cada material.

I per a acabar amb la matèria, vam veure diferents tipus de mescles i com separar-les. Aprofitant aquest saber, vam evaporar l’aigua d’una coca-cola per a saber tot el sucre que es queda en el fons del perol, i ens vam quedar molt sorpresos i sorpreses amb el resultat.

Després, ens vam centrar en l’energia i les seues formes. Vam fer algunes experiències amb l’electricitat estàtica.

A més de les fonts d’energia renovables i no renovables. Vam aprofitar per a fer una experiència «recreant» un desastre petrolífer.

A continuació, vam explicar l’electricitat i el magnetisme, i vam fer un circuit elèctric i vam manipular pols de ferro amb imants.

Per a finalitzar el projecte, l’alumnat va dissenyar un experiment per a explicar alguna cosa de la matèria o l’energia i havia d’explicar-ho a la resta de companys i companyes.

El resultat ha sigut espectacular, i a banda d’aprendre, hem gaudit molt!

Les estacions i el cicle de l’aigua

Al segon trimestre, la classe de les estreles del 1r cicle, ha seguit descobrint diferents sabers bàsics en l’àrea de Coneixement del Medi. Començarem treballant les característiques de les diferents estacions, així com el temps (dies, setmanes i mesos) on crearem un tríptic.

L’alumnat també es va convertir en xicotets investigadors, realitzant diferents experiments per conèixer el funcionament el cicle de l’aigua. Elaborant finalment una maqueta per interioritzar aquest procés.

Finalment treballarem l’oratge i els diferents instruments de mesura, realitzant una veleta.

Quantes coses hem aprés i que bé ens ho hem passat!

GUARDABOSC, taller de crema

Ahir, i emmarcat dins del projecte Guardabosc, vam fer dos tallers de crema de la mà d’Edgar Juan.

Per una banda, vam realitzar dos escenaris en dos plans inclinats: un d’ells, amb menys pendent, però mal gestionat (escenari 1); i altre amb més pendent però ben gestionat (escenari 2).



L’alumnat va ser el responsable de distribuir els recursos que havíem anat realitzant en sessions anteriors (casetes de paper, de cartó i d’argila), a més d’herbes i xicotetes rames recol·lectades amb anterioritat, aplicant els coneixements de gestió forestal adquirits fins al moment.

Després, Edgar, ens va organitzar segons el sistema de comandament d’incidents, donant-nos a cadascú un rol que havia d’exercir durant la crema (responsable de seguretat, responsable d’operacions, de meteorologia, etc.).


A continuació, vam escampar una bala de palla en el pati, i amb l’ajuda de torxes, vam cremar la palla. Per a fer-ho, vam aplicar tot allò que havíem aprés en les sessions de teoria de comportament del foc.



Després, vam cremar els dos escenaris dels plans inclinats, observant que en l’escenari gestionat, no s’havien cremat ni cases ni arbres. Al contrari, en l’escenari no gestionat s’havien cremat les cases, els arbres, etc. A més, el foc havia sigut més ràpid i descontrolat.



Ja a la vesprada, vam fer una reflexió, i vam analitzar quines coses dels tallers podríem millorar.



Van ser uns tallers molt interessants, els quals va gaudir tot l’alumnat del centre.
Una vegada més, agrair a Edgar Juan el temps i l’esforç que ha dedicat per a fer possible aquest projecte.

GUARDABOSC, eixida al Surar de Pinet


Warning: Undefined array key "uniqueId" in /aplicaciones/portaledu/wp-content/plugins/generateblocks/includes/blocks/class-container.php on line 1004

El passat dissabte, 6 d’abril, vam visitar, dins del projecte Guardabosc, el paratge natural del Surar, en el terme de Pinet.

Allí ens vam citar alguns mestres, alumnes i famílies per a gaudir d’un dia molt interessant. A més, l’alumnat de tercer cicle, va poder posar en pràctica molts dels coneixements adquirits al llarg de les sessions teòriques del projecte Guardabosc.



Vam elegir aquest paratge, ja que fa 6 anys un incendi forestal va passar per allí, i ja s’han fet treballs de silvicultura.

Una vegada més, Edgar Juan, bomber forestal, ha sigut la persona que ens ha guiat per l’aprenentatge de moltíssimes coses interessants.



L’alumnat, juntament amb les famílies i els mestres, vam poder observar alguns fenòmens que ja havíem treballat a classe de què passa després d’un incendi forestal.
Vam observar alguns troncs de pins cremats, que ja no havien tornat a brotar. També vam veure com els troncs de les sureres estaven cremats, però aquests arbres havien tornat a brotar. Això es deu al fet que el suro del tronc de la surera, amb un foc intens però ràpid, es crema superficialment.


També vam veure diferents treballs de gestió forestal, com per exemple, zones on havien fet una tala de pins perquè no estiguen els pins molt junts, una zona on havien amuntonat troncs de pi cremats per a evitar l’erosió del terreny, etc.



Hem parlat de plantes i animals autòctons de la zona i de l’equilibri dels ecosistemes.



Volem agrair a les famílies que van fer l’esforç de realitzar aquesta activitat amb nosaltres, un dia no lectiu.
Ho vam passar genial!
Junts fem escola!

GUARDABOSC, cinquena sessió

La setmana passada vam realitzar la cinquena sessió del projecte GUARDABOSC.

En aquesta ocasió, vam tindre la sort de comptar amb el bomber forestal Edgar Juan, que ens va ensenyar moltes coses sobre el comportament del foc i ferramentes d’extinció del foc.

Després, i per a posar en pràctica tot allò que hem aprés, hem dut a terme la pràctica del Calaix d’Arena.
L’alumnat havia de representar en l’arener del pati del centre, un mapa topogràfic concret.
En acabat, havien de distribuir els dispositius d’extinció (aeris, personals, autobomba, etc.) per detindre el foc de la manera més ràpida i efectiva possible.

Una vegada més, volem agrair a Edgar Juan la seua aportació a aquest projecte, ja que ha sigut una peça imprescindible per al desenvolupament d’aquest.

21 de març, dia internacional de la poesia

El passat dijous 21 de març, pel dia internacional de la poesia, l’alumnat del CEIP Mariano Jornet Perales vam preparar un recital de poesia pels carrers del nostre estimat poble, Bèlgida.

L’alumnat d’infantil va realitzar un taller de fotografia on van fotografiar llocs emblemàtics del nostre pobre.

Després, l’alumnat de primària va redactar unes poesies a l’assignatura de castellà sobre aquestes fotografies, per a llegir-les aquest dia.

Li vam dedicar poesies al garrofer del parc Enric Valor, a fonts, al campanar, a l’estàtua de Mariano Jornet i inclús al Benicadell, entre moltes altres.

El resultat va ser impressionant.

Moltes gràcies als familiars que van poder vindre a veure’ns recitar.

Percussió corporal amb Enric Pizà

El passat dijous ens va visitar Enric Pizà on el nostre alumnat i famílies va poder gaudir d’una sessió de percussió corporal.

Va ser molt divertit i ens va fer veure la quantitat de possibilitats que tenim per fer música amb el nostre cos i, clar que si, que no falte el FLOW!!

Vos deixem també per ací l’enllaç de youtube de la seua xarla TEDxYouth@PaseodelPrado sobre la música com a element d’unió. Gràcies per la vostra participació en l’activitat!

Entrega de professions del projecte LÓVA

Les mestres de LÓVA de de la companyia d’òpera “L’Arbre de les estreles” ja han fet entrega a l’alumnat de les seues professions amb una cerimònia d’entrega de diplomes i de la samarreta oficial de la companyia! Escenografia i il·luminació, intèrprets, música i composició, cap de producció, escriptors/es, maquillatge i coreografia…. Açò ja va prenent forma!

Quina vesprada més emotiva! Enhorabona companyia!

Visita al cultiu ecològic

Tindre famílies voluntàries que ens vullguen mostrar la seua feina sempre és molt interessant i important per al nostre alumnat. En aquest cas Alejandro, el pare d’una alumna de la classe dels flamencs, ens va voler ensenyar el seu cultiu ecològic.

Tot l’alumnat del centre vam eixir d’expedició per tal de visitar-lo. En primer lloc vam parar en una finca propera al poble on vam poder veure les bresquilles eixint de les flors, els caquis que eixien abans de traure la flor i un altre tipus de bresquilles en flor. Després ens vam traslladar a una altra finca de tarongers i més caquis. Ens va mostrar com dóna aliment als arbres amb fem escampat i amb fem líquid a través del reg. A més, Alejandro ens va explicar com cultiva de manera ecològica sense pesticides tòxics i tenint cura de la diversitat de plantes i insectes que habiten.

Moltíssimes gràcies a Alejandro per fer-nos partíceps d’aquesta experiència!

Taller de cromoteràpia i aromateràpia

La setmana passada, l’alumnat va poder participar i gaudir del taller de Cromoteràpia i Aromateràpia impartit per Nadina i subvencionat per l’AMPA del centre.

La cromoteràpia utilitza l’aplicació del color per a restablir la salut. Els colors exercixen una influència física, psíquica i emocional, que permet a la nostra energia vital tindre un estat que facilita l’acte sanació.

Amb l’aromateràpia és l’ús dels olis essencials de les plantes per a millorar l’equilibri de la ment, el cos i l’esperit. El sentit de l’olfacte així com el control de les emocions estan relacionats. És més, tot el que percebem i rebem a través dels nostres cinc sentits (tacte, gust, olfacte, vista i oïda), ens mostra com veure les coses en la vida de formes diferents.

Donem les gràcies a l’AMPA per donar-los l’oportunitat de participar en aquesta mena de tallers.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies