conviu 1r trimestre

PROJECTE CONVIU 6é

Durant aquest 1r trimestre del curs 2020- 2021, a les aules de 6é de primària, hem treballat el respecte i la tolerància, mitjançant la docència compartida on ens trobem les dos mestres juntes a l’aula (la mestra tutora i la mestra de suport a la inclusió).

Servint-nos de diferents activitats i pràctiques hem reforçat entre les xiquetes i els xiquets l’establiment de vincles positius i respectuosos entre ells i elles.

Ens hem centrat en reforçar la norma de convivència que tot l’alumnat de l’escola va consensuar mitjançant l’aprenentatge dialògic i reunions de delegades i delegats. Al Ceip l’Albea tenim la gran norma: «M’AGRADA QUE EM RESPECTEN I RESPECTAR» i unes normes que es deriven d’aquesta que son:

– SER AMABLES.
– DIR PARAULES BONIQUES.
– PENSAR EN POSITIU.
– AJUDAR I DEMANAR AJUDA.
– CAMINAR TRANQUILS I TRANQUIL.LES PER L’ESCOLA.

– PARLAR FLUIX.
– ESCOLTAR.
– TINDRE PACIÈNCIA I SABER ESPERAR.
– TRACTAR BÉ EL MATERIAL.

Els xiquets i les xiquetes van elaborar un contracte de compromís personal on es comprometen a respectar i complir aquestes normes i estem treballant en la resolució pacífica i assertiva dels conflictes.

També hem treballat el valor de la tolerància i ens estem preparant per ser capaços de tolerar les opinions i manera de ser dels demés per tal de, en última instància, ser tolerants amb nosaltres mateixa, agafant responsabilitat dels nostres sentiments, pensaments i accions per tal de ser capaços de poder expressar als demés quelcom que no m’agrada d’una manera assertiva i respectuosa.

Al proper trimestre seguirem incidint en aquest aspecte, ajudant a fer una gestió positiva de l’enuig, la frustració i l’enveja, i fomentant l’estima entre les xiquetes i els xiquets.