700 Aniversari de la Carta de poblament

logo700A

En este 2024 es complixen 700 anys de la concessió de la carta de poblament del Villar de Benaduf per part del bisbe Raimundo Gastón. Este esdeveniment va tindre lloc el dia cinc de març de 1324 i es va convertir en l'acta fundacional de la població.

Hui ho celebrem, tant en l'àmbit local com en el del centre educatiu, i en esta secció de la web del CEIP Fabián y Fuero trobaràs totes les propostes que aniran conformant el projecte Villar del Arzobispo, 700 anys d'un poble.

29/6/2024

Fira Medieval

Com a conclusió del projecte el centre va participar en la Fira Medieval organitzada per l'Ajuntament de Villar amb una exposició de productes finals i un taller de F&F Ràdio.

AUDIOS:

17/6/2024

Mar de La Serranía

També ens ha visitat el col·lectiu de dones artistes de la comarca Mar de La Serranía.

15/5/2024

El nostre poeta

Dos murals dedicats al nostre poeta César Simón:

29/4/2024

Our most famous artists

At Arts and Crafts, our students have learned about the careers of local artists Rafael Calduch and Rafael Pérez Contel.

A Arts and Crafts el nostre alumnat ha conegut la trajectòria dels artistes locals Rafael Calduch i Rafael Pérez Contel.

2a3/4/24

Dia del llibre

Marcapàgines gravat, per cortesia de José Catalá. Saps el que representa?

15/4/2024

BOOM XURRO

L'alumnat de 3r de Primària ha creat este divertit joc per a posar a prova els teus coneixements del xurro. Atreveix-te a jugar!

26/3/2024

Visita del grup Salarejo

Alguns membres del Grup Salarejo han vingut al centre per a explicar a l'alumnat d'Educació Infantil i de tercer i quart de Primària algunes qüestions sobre les nostres tradicions, la indumentària que portaven els nostres avantpassats i el folklore del Villar. Per a acabar ens han ensenyat a fer uns passos en la Jota del Villar.

26/3/2024

Visita a l'Arxiu Sr. Vicente Llatas Burgos

Dins de les activitats de la setmana cultural l'alumnat de 2n i 3er. Cicle de Primària ha visitat les instal·lacions de l'arxiu que custodia els treballs del primer Cronista de la Vila D. Vicente Llatas Burgos. Guiat per Sandra Mínguez, Tècnica en Gestió Cultural i Patrimoni, el nostre alumnat va aprendre un munt. Ací pots veure algunes fotos.

4/3/2024

Dia de mercat: La parla del Villar

L'alumnat de 3er A ha eixit a desafiar la saviesa de les villarenques i els villarencos amb algunes paraula típiques del lloc. Pots escoltar el pòdcast en F&F Ràdio.

1/3/2024

Projecte de la Comissió d'Igualtat i Convivència

Aprofitant estos fets històrics, la Comissió d'Igualtat i Convivència ha treballat al llarg de tots estos mesos la diversitat, el respecte, l'empatia, la igualtat i la diversitat cultural. Tant amb el nostre alumnat, com amb les seues famílies.

8/2/2024

Carnestoltes escolar

El Carnestoltes escolar 2024 va tindre per lema "la societat en l'edat mitjana" i per això l'etapa d'Infantil es va disfressar de bufons, el 1r Cicle de Primària de llauradores i llauradors, el 2n Cicle de cavallers i el 3er Cicle i Educació Especial de la noblesa.

22/12/2023

Festival de Nadal

Les actuacions del Festival de Nadal han girat al voltant d'una sèrie de valors positius com l'alegria, la solidaritat, el companyerisme, etc. La presentació l'hem convertida en un relat titulat Hi havia una vegada un poble anomenat El Villar que està allotjat en F&F Ràdio.

4/12/2023

Viatge pel Villar

El alumnat de 3r, a través del seu projecte interdisciplinar "El meu poble", ens ofereixen una visita guiada pels edicificis més destacts de Villar en un podcast de F&F Ràdio. Que ho gaudiu!

9/11/2023

Enquesta a la població

L'alumnat de 5é de Primària B ha esbrinat mitjançant una enquesta quant sap la població del Villar sobre la seua pròpia història. A continuació, mostrem els resultats, però pots escoltar tota la informació en el nostre cana F&F Ràdio.

10/10/2024

Pregó del 700 Aniversari

El 8 d'octubre de 2023 alumnat de 6é de Primària va explicar als seus companys i companyes què és la carta de poblament i per què se celebra el seu aniversari. En l'el nostre canal F&F Ràdio pots escoltar el Pregó.