Pilota Valenciana

De del departament d’Educació Física es va promoure el programa Pilota a de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esports amb la finalitat d'introduir la pilota valenciana en els centres educatius de la Comunitat Valenciana.
Es tracta d'un programa que té com a objectiu general que tot l'alumnat valencià conega l'esport nacional valencià, que és la pilota. Al mateix temps que es transmet al professorat totes les possibilitats educatives que la pilota té a l'hora de treballar els valors educatius, socials i culturals del sistema educatiu.

Aquest programa suposa el primer contacte amb la pilota valenciana per a la gran majoria de l'alumnat que d'aquesta forma coneix i pràctica el nostre esport nacional. A més, els alumnes adquireixen els valors de l'esport i més concretament els que transmet la pilota valenciana, entre els quals destaquem: la solidaritat i la cooperació, els valors socials com la convivència, respecte, integració o tolerància, els valors culturals i històrics derivats de la tradició centenària al País Valencià o valors lingüístics com la riquesa de vocabulari o diversitat idiomàtica.
Els alumnes de 3r i 4t varen tindre una xerrada i classe pràctica sobre la PV a mans de dos pilotaris professionals com són: Pere Ribes i Tomàs II. La primera part del programa, els alumnes estigueren en l’aula, aprenent sobre el material, instal.lacions i modalitats d’aquest esport. Van tindre l’oportunitat de resoldre els seus dubtes i curiositats a mà de dos experts de l’esport. En la segona part, baixaren per poder realitzar una classe pràctica introductòria i primera pressa de contacte de la PV.

Dia de realització: dimecres 24 de febrer
Pilotaris: Pere Ribes i Tomàs II