Recomanem que durant aquests dies que estarem a casa l’alumnat continue amb els seus hàbits.
ORIENTACIONS PER A CASA
Recomanem que durant aquests dies que estarem a casa l’alumnat continue amb els seus hàbits. Seria interessant reforçar hàbits com:
-
AUTONOMIA: netejar-se les mans (elles i ells a soles seguint les pautes sanitàries), menjar sol, arreplegar les seues joguines, tindre cura de les seues coses, etc. Continuar practicant pujar i baixar pantalons i roba interior.
-
SOCIALITZACIÓ: seria convenient no anar a parcs, centres d’oci (centres comercials), evitar reunions familiars, contacte amb persones majors o amb malalties cròniques, etc.
-
COL·LABORACIÓ: poden ajudar en casa en qualsevol tasca que no siga perillosa com: parar taula (contant el nombre de coberts a ficar, les cadires, eixugar els plats, ordenar el dormitori, netejar la pols…)
-
ALIMENTACIÓ: hi ha que seguir amb uns hàbits alimentaris saludables. Prioritzar fruites, verdures, llegums…
-
LLENGUATGE: continuar amb una parla adequada i adulta, sense minimitzar paraules (exemple: m’he fet bua (NO: m’he fet mal).
-
HORARIS: en la mesura possible hi ha que mantindre els horaris regulars per a desdejunar, jugar, descansar, conversar, etc.
Us recomanem que programeu el temps de l’alumnat a casa per tal d’evitar que passen moltes hores davant de la televisió i seleccioneu els programes adequats per a elles i ells.
PROPOSTES
Us anem a passar una sèrie d’activitats que podeu realitzar en casa amb l’alumnat. Sel·leccioneu les activitats més adequades a l’edat del vostre filla o fill:
-
Continuar practicant la psicomotricitat fina amb activitats motivadores: jugar amb pinzes de la roba, ficar fils per dins dels macarrons, jugar amb pompons, etc.
-
Dibuixar en fulls en blanc :
-
Els objectes que veuen.
-
A ell mateix o a ella mateixa.
-
Als pares, germans, amics, altres membres de la família,…
-
Pintar els dibuixos i copiar el nom del que han dibuixat (vos ho diuen, l’escriviu i ells ho copien).
-
Escriure el seu nom i el d’altres familiars .
-
Pintar amb aquarel·les.
-
-
Escriure números i dibuixar la quantitat corresponent, comptar coses .
-
Treballar amb tisores i enganxar (sense baix supervisió adulta):
Per introduir l’ús de les tisores, seguirem els següents passos:
-
Primer, retallar papers vells.
-
Després, retallar per ratlles rectes.
-
Quan comencen a agafar bé les tisores i a retallar, ja poden retallar seguint línies (rectes o corbes) i formes.
-
Quan sapiguen escriure, retallar objectes de revistes, enganxar-los en un altre paper i escriure el nom.
-
Conversar amb els xiquets i les xiquetes dels colors, les formes, les grandàries,… , dels contes, etc.
-
«Llegir» amb ells i elles contes, revistes, tebeos,… (inventen el conte partint de les imatges: llegeixen les imatges, intenten esbrinar què pot posar, pensen, raonen), per a desenvolupar el llenguatge i aprendre nou vocabulari. A més, llegir un conte, escriure el títol, el nom dels i les personatges i fer un dibuix.
-
Jugar a jocs educatius: trencaclosques, mèmori, dominó,…
Jocs que afavoreixen el llenguatge: Veo, veo; Endevina, endevinalla;
Jocs que afavoreixen les matemàtiques: Parxís, Oca, Dominó, Tres en ratlla, Sambori, jocs de baralla, d’emparellar,…
8. Realitzar sumes senzilles (números de l’1-9)
9. Fer sèries numèriques (pujant i baixant; i completant buits). A més, si encara no saben els números les poden fer de gomets de colors, formes, etc.
10. Realitzar problemes orals senzills i càlcul mental.
11. Copiar cançons o poesies de casa.
12. Repassar lectures.
13. Fer llistats motivadors per a elles i ells: pel·lícules, jocs, personatges de dibuixos, etc.
14. Ajudar a fer el llistat de la compra.
15. Fer encreuats, sopes de lletres, etc.
16. Fer construccions, jugar a cotxes, lego, etc.
17. Fer un hort en casa aprofitant l’entrada de la primavera i tindre cura de les plantes.
18. Experimentar amb diferents elements a casa: pintar amb salses, cuinar alguna recepta, etc.
19. Pàgines web d’interés:
http://nubecitasdesabidura.blogspot.com/2020/03/recopilacion-de-materiales-para.html?m=1
http://www.edu365.cat/infantil/jocs/index.html
https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/
I, SOBRETOT, RECORDEU QUE:
– No eixir més que per a allò necessari.
– Evitar el contacte amb persones majors o amb malalties.
– Mantindre la distància amb la gent.
– Rentar-se les mans molt sovint: abans i després de les menjades, després d’anar al bany, després del contacte amb gent…
– Recordeu tosir en el colze, no en la mà.
– I sobre tot, aprofiteu aquests moments amb les vostres xiquetes i xiquets. Recordeu que el millor regal que podeu fer-los és passar temps de qualitat amb vosaltres.
Esperem que aquestes suggeriments vos siguen d’utilitat.
El professorat d’Educació Infantil
