ORIENTACIONS PER A CASA

Recomanem que durant aquests dies que estarem a casa l’alumnat continue amb els seus hàbits.

ORIENTACIONS PER A CASA

Recomanem que durant aquests dies que estarem a casa l’alumnat continue amb els seus hàbits. Seria interessant reforçar hàbits com:

  • AUTONOMIA: netejar-se les mans (elles i ells a soles seguint les pautes sanitàries), menjar sol, arreplegar les seues joguines, tindre cura de les seues coses, etc. Continuar practicant pujar i baixar pantalons i roba interior.

  • SOCIALITZACIÓ: seria convenient no anar a parcs, centres d’oci (centres comercials), evitar reunions familiars, contacte amb persones majors o amb malalties cròniques, etc.

  • COL·LABORACIÓ: poden ajudar en casa en qualsevol tasca que no siga perillosa com: parar taula (contant el nombre de coberts a ficar, les cadires, eixugar els plats, ordenar el dormitori, netejar la pols…)

  • ALIMENTACIÓ: hi ha que seguir amb uns hàbits alimentaris saludables. Prioritzar fruites, verdures, llegums…

  • LLENGUATGE: continuar amb una parla adequada i adulta, sense minimitzar paraules (exemple: m’he fet bua (NO: m’he fet mal).

  • HORARIS: en la mesura possible hi ha que mantindre els horaris regulars per a desdejunar, jugar, descansar, conversar, etc.

Us recomanem que programeu el temps de l’alumnat a casa per tal d’evitar que passen moltes hores davant de la televisió i seleccioneu els programes adequats per a elles i ells.

PROPOSTES

Us anem a passar una sèrie d’activitats que podeu realitzar en casa amb l’alumnat. Sel·leccioneu les activitats més adequades a l’edat del vostre filla o fill:

  1. Continuar practicant la psicomotricitat fina amb activitats motivadores: jugar amb pinzes de la roba, ficar fils per dins dels macarrons, jugar amb pompons, etc.

  2. Dibuixar en fulls en blanc :

    • Els objectes que veuen.

    • A ell mateix o a ella mateixa.

    • Als pares, germans, amics, altres membres de la família,…

    • Pintar els dibuixos i copiar el nom del que han dibuixat (vos ho diuen, l’escriviu i ells ho copien).

    • Escriure el seu nom i el d’altres familiars .

    • Pintar amb aquarel·les.

  3. Escriure números i dibuixar la quantitat corresponent, comptar coses .

  4. Treballar amb tisores i enganxar (sense baix supervisió adulta):

Per introduir l’ús de les tisores, seguirem els següents passos:

  • Primer, retallar papers vells.

  • Després, retallar per ratlles rectes.

  • Quan comencen a agafar bé les tisores i a retallar, ja poden retallar seguint línies (rectes o corbes) i formes.

  • Quan sapiguen escriure, retallar objectes de revistes, enganxar-los en un altre paper i escriure el nom.

  1. Conversar amb els xiquets i les xiquetes dels colors, les formes, les grandàries,… , dels contes, etc.

  2. «Llegir» amb ells i elles contes, revistes, tebeos,… (inventen el conte partint de les imatges: llegeixen les imatges, intenten esbrinar què pot posar, pensen, raonen), per a desenvolupar el llenguatge i aprendre nou vocabulari. A més, llegir un conte, escriure el títol, el nom dels i les personatges i fer un dibuix.

  3. Jugar a jocs educatius: trencaclosques, mèmori, dominó,…

Jocs que afavoreixen el llenguatge: Veo, veo; Endevina, endevinalla;

Jocs que afavoreixen les matemàtiques: Parxís, Oca, Dominó, Tres en ratlla, Sambori, jocs de baralla, d’emparellar,…

8. Realitzar sumes senzilles (números de l’1-9)

9. Fer sèries numèriques (pujant i baixant; i completant buits). A més, si encara no saben els números les poden fer de gomets de colors, formes, etc.

10. Realitzar problemes orals senzills i càlcul mental.

11. Copiar cançons o poesies de casa.

12. Repassar lectures.

13. Fer llistats motivadors per a elles i ells: pel·lícules, jocs, personatges de dibuixos, etc.

14. Ajudar a fer el llistat de la compra.

15. Fer encreuats, sopes de lletres, etc.

16. Fer construccions, jugar a cotxes, lego, etc.

17. Fer un hort en casa aprofitant l’entrada de la primavera i tindre cura de les plantes.

18. Experimentar amb diferents elements a casa: pintar amb salses, cuinar alguna recepta, etc.

19. Pàgines web d’interés:

http://nubecitasdesabidura.blogspot.com/2020/03/recopilacion-de-materiales-para.html?m=1

http://www.edu365.cat/infantil/jocs/index.html

https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/

I, SOBRETOT, RECORDEU QUE:

– No eixir més que per a allò necessari.

– Evitar el contacte amb persones majors o amb malalties.

– Mantindre la distància amb la gent.

– Rentar-se les mans molt sovint: abans i després de les menjades, després d’anar al bany, després del contacte amb gent…

– Recordeu tosir en el colze, no en la mà.

– I sobre tot, aprofiteu aquests moments amb les vostres xiquetes i xiquets. Recordeu que el millor regal que podeu fer-los és passar temps de qualitat amb vosaltres.

Esperem que aquestes suggeriments vos siguen d’utilitat.

 

El professorat d’Educació Infantil

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies