La Xerinola 57, la revista més grossa

EMILI FONOLLOSA

El penúltim dia lectiu del curs 2021/22, l’alumnat del CEIP Assumpció de Vinaròs va rebre el tercer i últim número del curs de la veterana revista Xerinola, que ha arribat amb una edició una mica especial. L’alumnat de sisè ha volgut acomiadar-se de l’escola participant de ple en aquesta número 57, de manera que tots i totes han volgut fer una salutació final, a més de protagonitzar la portada i contraportada i d’altres pàgines interiors. Això ha fet que la Xerinola 57 tinga més pàgines que mai, 64 total, a tot color i a més en paper (les dues anteriors van ser només digitals) La revista es completa amb gran quantitat de continguts, com entrevistes a la reina infantil de festes, la dama infantil del col·le i divers professorat, com els tres mestres que deixen l’escola per jubilació. Tanmateix, cal destacar sobretot, com sempre, els acurats treballs fets per totes i cadascuna de les aules, des d’Infantil 3 anys. Aquesta Xerinola tan gran no haguera estat possible sense l’habitual col·laborador de l’empresa encarregada del menjador escolar, Servàlia i l’eficàcia de Quimart, on ha estat impresa.

L’edició online de la revista nº 57 es pot consultar en aquesta adreça: https://issuu.com/ceipassumpcio/docs/xerinola_57_estiu_2022

La Xerinola torna al paper, després d’un llarg any només digital pel covid

E.FONOLLOSA

El número 54 de la revista escolar Xerinola, que edita des de fa 18 anys el nostre CEIP Assumpció  de Vinaròs, ha recuperat la seua edició en paper, després de l’aturada sofrida pel covid.

Passat més d’un any sense poder-la tocar amb els dits per la situació provocada pel coronavirus, alumnes, famílies i professorat la tornen a gaudir, ara que s’intenta recuperar a poc a poc la normalitat escolar.  Les anteriors edicions de Nadal i Pasqua van ser només en format digital, per tal d’estalviar costos i excessiva circulació de paper, però ara, sent el tercer i últim número del curs 2020/21 s’ha apostat per fer-la també com era habitual fins que va esclatar la pandèmia i gràcies a l’empresa del menjador Servalia, pel seu patrocini.

Des de Pasqua de 2003, quan es va crear la revista, no s’havia suspès cap dels seus números, tres per cursos. La suspensió de les classes al març del curs passat, no va impedir que també es fera la de Pasqua, però ja només digitalment i la d’estiu se suspengué al no assistir l’alumnat a classe. La Xerinola nº 54 destaca, entre altres moltes coses, que un dels alumnes del col·legi Rubén Heredia Sastre, de 5è B, va ser el guanyador del primer premi del concurs de la mascota dels jocs esportius de Vinaròs, així que el seu dibuix apareix en totes les camisetes del Consell Municipal d’Esports. També inclou entrevista a la dama infantil de festes representant del col·legi i les altres dametes  que són alumnes de l’Assumpció.

La revista es pot consultar en format digital a https://issuu.com/ceipassumpcio

https://issuu.com/ceipassumpcio/docs/xerinola_54_estiu_2021

i també se’n fa referència a la web de l’escola https://portal.edu.gva.es/ceipassumpciovinaros/

Graduació de sisé i premis extraordinaris dels cursos 2020 i 2021

Després de suspendre-la el curs passat pel covid i amb les habituals mesures de seguretat, se celebrà la cerimònia de graduació de l’alumnat de sisé del CEIP Assumpció de Vinaròs. També es van donar distincions a l’alumnat que fa aconseguir premi extraordinaria a l’Excel·lència Acadèmica dels últims cursos.

Vídeos i fotos: graduació de 6è al CEIP Assumpció de Vinaròs

Torna el “Living Wax Museum”

EMILI FONOLLOSA

Tot i les restriccions per la covid, el CEIP Assumpció de Vinaròs ha pogut recuperar una de les activitats més motivadores de les que es fan a les acaballes del curs.

El “Living Wax Museum” és una activitat de l’àrea d’anglés, de sisé de Primària, on l’alumnat es “transforma” en un personatge rellevant molt conegut, fins i tot es caracteritza físicament com ell i n’elabora un mural amb tot allò que envolta la seua vida. A més, cada alumne i alumna s’aprén en anglès la biografia del seu personatge i la narra en primera persona el dia en que els pares i mares vénen a escola a veure el “museu vivent”.

Aquesta experiència és un projecte final enfocat en l’aprenenatge de les estructures verbals del passat i el saber fer una biografia en anglés. “Es tot un repte per a ells perquè s’han d’enfrontar per primera vegada a parlar en públic en anglés” deia la professora Raquel Reina. A causa del covid, en aquesta ja cinquena edició, no s’ha pogut fer de forma cooperativa, però encara així “i les mascaretes, l’alumnat ho ha fet molt bé”.

Bona collita al nostre hort

E.F.

Quasi 600 alumnes de cinc centres educatius de Vinaròs han participat en el projecte Ecoescoles per a mostrar tots els avantatges que ofereix l’agricultura ecològica. Ecoescoles és un projecte innovador i d’investigació que compta amb el suport de la Direcció General de Patrimoni de l’Estat, ajuntaments i associacions per tal de promoure l’agricultura ecològica i el respecte del medi ambient.

Els horts escolars de Vinaròs tanquen un productiu curs

Teatre al pati de la nostra escola!

Dues de les integrants de la companyia teatral 3.000 Ducados https://www.3000ducados.com/ han oferit aquest dilluns 17 de maig dos diferents espectacles (un per a Infantil, l’altre per a Primària) a l’alumnat del nostre col·legi, amb les mesures de distància social entre actrius i els grups bombolla, degudament separats un de l’altre.

Actuació de la companyia 3.000 Ducados al col·legi Assumpció de Vinaròs

El dia no lectiu de Divendres de Carnaval es canvia per la vespra de Sant Josep

Estimades families, ens ha arribat l’autorització de la modificació dels dies de lliure disposició d’aquest curs. La modificació fa referència al 12 de febrer (divendres de carnaval), per la qual cosa ara aquest dia serà lectiu. Seran festius els següents dies: 15 de febrer (dilluns de carnaval), 18 de març (vespra de Sant Josep) i 3 de maig.

canvi calendari escolar Vinaros RESOLUCION

Santa Catalina 2020

La celebració escolar per excel·lència a Vinaròs, Santa Caterina i Sant Nicolau, ha estat  marcada per la crisi sanitària que ha obligat a suspendre la majoria dels actes organitzats per l’Ajuntament per garantir la salut dels nens i els respectius col·legis han hagut  d’adaptar la seua particular programació a les mesures de seguretat.

A les escoles els jocs s’han fet amb el grup de convivència estable i respectant les distàncies de seguretat. No ha faltat tot i el covid el tradicional “catxirulo”, on s’han penjat cintes multicolors afegint-les a les que ja tenia. Des de la Regidora d’Educació i Infància de l’Ajuntament, amb l’Associació de Pastissers, es va mantenir el concurs de lloes per continuar fomentat entre els nens aquesta tradició tan arrelada a la localitat.

El nostre hort torna a la vida

Els horts escolars als col·legis de Vinaròs  s’han tornat a reactivar en aquest pandèmic curs 2020/21, després de la llarga aturada per la suspensió de classes durant l’estat d’alarma, com podeu veure en aquestes imatges del CEIP  Assumpció (E.F.)

 

Dos centres de Vinaròs, entre els quinze seleccionats per a un programa pilot de coeducació

E.FONOLLOSA

Dos centres de  Vinaròs,  IES José Vilaplana i CEIP Assumpció han iniciat  la primera edició de formació on-line en Coeducacentres, que és un Programa Pilot Experimental dissenyat i creat per la Conselleria d’Educació per millorar el sistema educatiu valencià. 

Conselleria ha seleccionat 15 centres educatius de la Comunitat Valenciana per la seua trajectòria de treball. 4 dissabtes d’octubre a desembre, amb 5 hores cada setmana, el professorat es forma per crear un projecte de centre i educar i formar a l’alumnat en igualtat, inclusió i diversitat. Aquesta formació s’havia de fer de forma presencial a Castelló però degut a la situació de la pandèmia, es fa finalment a través de videoconferències. En la primera sessió, celebrada aquest primer dissabte d’octubre, van participar més de 350 docents d’arreu de la C.Valenciana i com a ponents interveniren quatre dones de reconegut prestigi en la docència i amb extens currículum: Elena Simón, Toya Vázquez, Amparo Zacarés i  Marta Macho.

GENERALITAT VALENCIANA

El secretari autonòmic d’Educació i Formació Professional, Miquel Soler, ha participat en la primera jornada formativa del programa ‘Coeducacentres’, en què van participar de manera telemàtica més de 400 docents. Aquest projecte és un dels objectius educatius aprovats en el recent Seminari de Govern de Tardor 2020.

‘Coeducacentres’ ha arrancat per a desenvolupar-se en l’ultim trimestre d’enguany de manera experimental aquest curs 2020-2021 en 15 escoles i instituts.

Miquel Soler ha subratllat que “una de les nostres prioritats és la integració dels criteris coeducatius en el sistema educatiu perquè la nostra infància i joventut cresquen en un context d’igualtat efectiva, què és l’única garantia per a aconseguir la igualtat entre dones i homes”.

Soler ha afegit que “el programa ‘Coeducaentres’ està orientat cap a una cultura de pau amb perspectiva de gènere i pretén involucrar i implicar tota la comunitat educativa”.

Aquest programa s’ha activat en la mateixa línia que es va crear fa cursos la figura de la persona coordinadora d’Igualtat i Convivència en tots els centres educatius i la presentació del Pla director de coeducació de la Conselleria. Per tant, ‘Coeducacentres’ és un pas més cap a la coeducació com a eina fonamental per a revertir la desigualtat estructural entre dones i homes.

‘Coeducacentres’ implementa diversos eixos i accions del Pla director de coeducació d’Educació i se centra, de manera especial, en la formació permanent del professorat i en la funció dels centres educatius respecte a la coeducació. La seua missió és promoure els valors de la cultura de la pau i de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i traslladar la perspectiva de gènere als continguts, el llenguatge, els espais i els materials pedagògics.

La primera part del projecte pilot del programa consisteix a formar la comunitat educativa dels 15 col·legis i instituts on s’aplicarà enguany de manera experimental “per a, posteriorment, estendre’l progressivament a tots els centres educatius”, ha recalcat el secretari autonòmic, qui defensa que ‘Coeducacentres’ “suposarà un avanç cap a la igualtat d’oportunitats entre dones i homes en l’educació valenciana”.

“Coeducació per avançar cap a una societat més justa”

Soler insisteix en què l’educació “és l’eina més potent per a generar igualtat d’oportunitats, per a avançar cap a una societat més justa en la qual dones i homes tinguen els mateixos drets i obligacions”. I, per això, la coeducació és una de les línies estratègiques del Programa d’activitats formatives en centres d’Educació.

La integració dels criteris coeducatius en el sistema educatiu valencià és un dels eixos de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport des que governa el Botànic. Així, en 2015 es va crear la figura de la persona coordinadora d’Igualtat i Convivència (CIC) en tots els centres del sistema educatiu valencià, el que ha suposat formar més de 4.000 docents en coeducació. A més, en 2018 es va presentar el Pla director de coeducació i ara la Conselleria avança un pas més cap a la coeducació amb el programa ‘Coeducacentres’.

Dia Internacional de les Famílies

El CEIP Assumpció de Vinaròs celebra el Dia Internacional de les Famílies amb aquest vídeo, elaborat amb els dibuixos elaborats des de casa per alumnes del centre on reflecteixen les seues respectives “tribus”.

Sessió de contes del Gran Jordiet i amb Spiderman

L’alumnat del nostre col·legi ha gaudit d’una sessió d’animació lectora, organitzada pel Pla de Biblioteca del col·legi, amb contes a càrrec del Gran Jordiet i una inesperada part final, quan ha aparegut el mateix Spiderman, interpretat per l’acròbata Josei Sykes. El Gran Jordiet ha captat l’atenció dels escolars des del minut 1, amb divertidíssims contes i Spiderman ha fet unes acrobàcies que han sorprés a tothom.

https://www.youtube.com/watch?v=gP7o49fQIAw&t=1s

Jornada de portes obertes

Aquest dilluns 11 d’abril vam fer al nostre col·legi la jornada de portes obertes de cara a les famílies del nostre futur alumnat.

La nostra escola, a la fira Agromoció

La nostra escola va participar dissabte 9 d’abril en la LVIII Fira Agromoció. Vam tenir una paradeta on vam explicar als visitants les nostres experiències a l’hort escolar i també vam fer activitats per a xiquets i xiquetes. Mestres, alumnat i visitants vam gaudir amb aquesta iniciativa.