Menjador

JUSTIFICACIÓ FALTES D’ASSITÈNCIA

Projecte Educatiu del Menjador Escolar

El menjador escolar és un servei voluntari i complementari que s’ha convertit en la societat actual en una demanda familiar de primer ordre. Els seus usuaris tenen dret a rebre una alimentació de qualitat i, a més, una formació integral per mitjà d’activitats educatives que els formen en aspectes relacionats amb els hàbits d’alimentació, higiènics, socials i per a una vida saludable; tot això, en un adequat clima de respecte i convivència.

L’objectiu bàsic del servei de menjador, atenent al seu caràcter social i educatiu, és cobrir les necessitats nutritives dels/les alumnes i l’adquisició d’hàbits socials, alimentaris, d’higiene i de salut en el marc de la convivència ordinària en el centre; promovent l’adaptació dels xiquets/tes a la diversitat dels menús i a la disciplina de l’acte de menjar que inclou la cortesia, la tolerància, la solidaritat i l’educació per la convivència.

El menjador del nostre centre és un espai rectangular amb un total de 115 m2 on hi ha plaça per a menjar simultàniament unes 85 persones tenint en compte el percentatge que marca la legislació en relació als aforaments. Disposem d’una cuina amb un espai de 30 m2, suficient per desenvolupar les tasques de preparació i distribució de menjars, amb tots els estris necessaris: cuina industrial, rentaplats, congelador, frigorífic, taula de calent, vaixella, rebost… amb armaris per guardar plats i coberts.

El model de gestió del menjador serà el de gestió directa del propi centre que subrogarà en una empresa de menjador (COLEVISA). L’empresa de menjador es farà càrrec de l’alimentació i del personal de cuina i es/les monitors/es.

El servici de menjador escolar podrà ser sol·licitat per les famílies de l’alumnat matriculat en el nostre centre. A estos efectes, s’haurà de presentar la instància a nom de l’alumnat interessat durant el mes de juny per a realitzar la matrícula de setembre, en setembre per a fer la inscripció dels mesos que van d’octubre a maig, i en maig per a fer la matrícula de juny. En el cas de l’alumnat que s’incorpora per primera vegada al centre docent, les famílies sol·licitaran el servici de menjador presentant la instància juntament amb el document de formalització de la matrícula.

L’organització del servei de menjador del nostre centre anirà en concordança amb el Pla específic d’organització de la jornada escolar del centre, que en l’actualitat presenta la modalitat de jornada continua. Això suposa que aquest servei es durà a terme durant la totalitat del temps que hi ha entre la finalització de l’horari lectiu (14h) i el començament de les activitat extraescolars voluntàries que s’ofereixen de 15,30h a 17h.

Pera altre banda, tenint en compte que l’aforament del menjador és de 85 places, podrem oferir el servei per a un màxim de 190 alumnes al dia distribuïts en dos torns de 45 minuts i tenint en compte que sempre que hi haja espais buits podran entrar comensal. El criteri que es tindrà en compte per organitzar els torns serà l’edat biològica dels xiquets/es, la qual cosa suposa començar el servei per l’alumnat d’infantil, cobrint progressivament l’aforament fins arribar a les 85 places.